این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
سئو یک ماراتن است، نه یک سرعت. به جای وسواس در مورد نتایج کوتاه مدت، باید به آن به عنوان سرمایه ای نگاه کنید که سال ها نتیجه خواهد داد.
گفته شد، چند ماه اول یک استراتژی سئو برای ایجاد یک پایه محکم که بتوانید در طول زمان بر روی آن بنا کنید، ضروری است. ببینیم تا کی نتایج سئو برای دستیابی به آن و اینکه چه لحظات کلیدی در جدول زمانی SEO وجود دارد.
چه زمانی می توانم نتایج سئوی خود را ببینم؟
به طور کلی، اکثر برندها در حال مشاهده نتایج قابل توجهی از نظر ترافیک ارگانیک و تولید سرنخ هستند 6-12 ماه پس از بهینه سازی وب سایت برای سئو. این فقط یک دستورالعمل است. در واقع به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله:
- سطح رقابت SEO در بازار تخصصی شما.
- کلمات کلیدی که سعی در رتبه بندی آنها دارید.
- بودجه بهینه سازی سئو شما و زمان مورد نیاز آن.
- اعتبار دامنه شما
- کیفیت لینک های ورودی شما
- درجه بهینه سازی مورد نیاز سایت شما. انواع خاصی از کارهای بهینه سازی ممکن است نتایج سریع تری داشته باشند، به عنوان مثال، حذف پیوندهای هرزنامه یا رفع مشکلاتی که بر توانایی Google در خزیدن سایت شما تأثیر می گذارد. برای بررسی سریع عملکرد استراتژی سئوی خود، اولین توصیه ما این است که گزارش های کنسول جستجوی گوگل خود را بررسی کرده و هر گونه خطا را در اسرع وقت برطرف کنید.
برای تسریع در روند تا حد امکان به این نکات توجه کنید:
- محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید. به خوبی شناخته شده است که در بازاریابی دیجیتال، محتوا پادشاه است. برای به دست آوردن لینک های ورودی با کیفیت، تولید مداوم بهترین محتوا در صنعت شما در هر موضوعی ضروری است. بنابراین، تمام زمان لازم را برای ایجاد محتوای خوب تحقیق، نوشته شده و جذاب صرف کنید.
- همکاری را در اولویت قرار دهید سئو یک تلاش گروهی است که نیاز به همکاری متخصصان در زمینه های بسیار متفاوت دارد: توسعه دهندگان وب، مدیران انجمن، کپی رایترها، کارشناسان بازاریابی و غیره. برای اینکه همه چیز به خوبی کار کند، باید فرآیندهای ایجاد، تأیید و اجرا را به وضوح تعریف کنید.
- اهداف واقع بینانه تعیین کنید. هر کسب و کاری می خواهد رتبه اول گوگل را برای بهترین کلمات کلیدی در صنعت خود کسب کند. اما اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، احتمالاً این هدف در کوتاه مدت قابل دستیابی نیست. در عوض، اهداف خرد قابل دستیابی و واقع بینانه ای تعیین کنید که به انگیزه تیم شما در این راه کمک می کند.
جدول زمانی SEO: 6 ماه اول
6 ماه اول یک کمپین جدید برای دیدن نتایج استراتژی سئوی شما بسیار مهم است.
جدول زمانی SEO: ماه 1
در ماه اول کمپین سئو، باید بر روی تحقیق و کشف تمرکز کنید. هدف، درک بهتر نقاط ضعف مخاطب هدف، پیشنهاد فروش منحصر به فرد شرکت شما در صنعت شما، و نقاط قوت و ضعف سئوی رقبای شما خواهد بود.
دو کار اصلی باید در این ماه اول انجام شود:
- تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی کلمات کلیدی برای بهینه سازی وب سایت خود و اندازه گیری موقعیت فعلی خود.
- ممیزی کامل وب سایت شما، هم از نظر فنی و هم از نظر محتوایی. این امکان وجود دارد که این ممیزی به شما کمک کند تا مشکلات سئو را شناسایی کنید که به راحتی قابل رفع هستند و می توانند نتایج قابل مشاهده ای را در کوتاه مدت به شما ارائه دهند.
جدول زمانی SEO: ماه 2
اکنون می توانید شروع به بهینه سازی وب سایت و محتوای آن کنید. در اینجا وظایف اصلی برای ماه دوم آمده است:
- وب سایت خود را ویرایش کنید بر اساس نتایج ممیزی فنی، به عنوان مثال با به روز رسانی توضیحات متا و متن های جایگزین یا بهبود سرعت بارگذاری.
- ایده های محتوای طوفان فکری برای کلمات کلیدی اصلی
- a را انجام دهید ممیزی لینک ورودی شما یک لینک به وب سایت خود دارید تمرکز باید بر روی شناسایی پیوندهایی باشد که می توانید حذف کنید.
جدول زمانی SEO: ماه 3
در ماه سوم، در درجه اول بر بازسازی محتوای وب سایت خود برای به حداکثر رساندن پتانسیل آن تمرکز کنید. به عنوان مثال، می توانید صفحات ستونی و گروه های موضوعی ایجاد کنید یا چندین مقاله را در یک مقاله ادغام کنید تا از رقابت کلمات کلیدی جلوگیری کنید.
وظیفه اصلی دیگر ماه باید راه اندازی کمپین های لینک سازی، ایجاد روابط با سایت های با کیفیت در صنعت شما و فرصت های همکاری، به عنوان مثال، از طریق پست مهمان باشد.
جدول زمانی SEO: ماه 4
اکنون باید شروع به تولید و انتشار محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با کلمات کلیدی مورد نظر خود کنید. محتوای شما باید این اهداف را برآورده کند:
- منعکس کننده هدف جستجوی کاربر
- حداکثر ارزش ممکن را به بازدیدکنندگان ارائه دهید.
- برای تمام عناصر سئوی درون صفحه، مانند عناوین، سرفصل ها، توضیحات متا و لینک های داخلی بهینه سازی شده باشد.
علاوه بر این، باید روی شناسایی و رفع هر گونه پیوند شکسته تمرکز کنید تا قدرت شما تحت تأثیر قرار نگیرد.
جدول زمانی SEO: ماه 5
در این مرحله، محتوای جدید یا بهینه شده شما توسط گوگل شناسایی میشود و لینکهای ورودی اعتبار بیشتری را به دامنه شما منتقل میکنند.
وظایف اصلی این ماه عبارتند از:
- به تولید و انتشار محتوا ادامه دهید.
- دور دیگری از تحقیقات کلمات کلیدی را برای شناسایی فرصت های رتبه بندی بیشتر انجام دهید.
- پست های مهمان را در سایر سایت های صنعتی مرتبط ارسال کنید تا لینک های ورودی با کیفیت بیشتری ایجاد کنید.
جدول زمانی SEO: ماه 6
ممکن است در حال حاضر شروع به دیدن نتایج از کمپین سئو خود کرده باشید، اما به یاد داشته باشید که هر موردی متفاوت است و ممکن است چندین ماه طول بکشد.
از ماه 6، از آنجایی که کار اولیه از قبل انجام شده است، روی ایجاد یک چرخه مداوم از برنامه ریزی و تولید محتوا، بهینه سازی در صفحه و ساخت لینک تمرکز کنید. با تکرار این کارها، استراتژی سئوی خود را دائما به روز می کنید.
از آنجایی که به احتمال زیاد در حال حاضر ترافیک زیادی دارید، می توانید برای بهبود بیشتر تجربه کاربری در سایت خود، آزمایش های A/B را نیز در نظر بگیرید.