این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
اینستاگرام در چند سال گذشته بی سر و صدا صحنه اجتماعی را در اختیار گرفته است. با افزایش تعداد کاربران فعال و زیبایی ذاتی پلتفرم، کسبوکارهای بیشتری شروع به استفاده از مزیت میکنند. با این حال، اینستاگرام برای خرده فروشان مشاغل کوچک هنوز هم می تواند تا حدودی فضای بازاریابی گیج کننده ای باشد. آیا ارزش آن را دارد که از اینستاگرام برای کسب و کار خرده فروشی کوچک خود استفاده کنید؟ چگونه می دانید که آیا باید؟
در این مقاله، نحوه تعیین اینکه آیا باید از اینستاگرام برای کسب و کار کوچک خود استفاده کنید و چه مزایایی می تواند برای شما به همراه داشته باشد را بررسی خواهیم کرد.
بیا شروع کنیم!
پس اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام، مانند فیس بوک، توییتر، اسنپ چت و پینترست، یک برنامه رسانه اجتماعی محبوب است. اما برخلاف دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، تمرکز اینستاگرام بر روی تصاویر و کلیپهای ویدیویی کوتاه ۱ دقیقهای است که کاربران میتوانند آنها را آپلود، به اشتراک بگذارند و هشتگ کنند. کاربران می توانند صفحات خاصی را دنبال کنند که در آن می توانند هر پست جدیدی را ببینند و آن صفحه را در فید خبری اینستاگرام خود به روز کنند. اینستاگرام بهویژه در میان نسلهای جوان بسیار محبوب است و این مورد بیتوجه نبوده است. کسبوکارهای خردهفروشی بزرگ و کوچک برای ارسال تصاویر باکیفیت از جدیدترین محصولات خود، اتصال و افزایش تعامل با اینستاگرام، وارد اینستاگرام شدهاند. فالوورهای اینستاگرام، و آگاهی از برند خود را حتی بیشتر از این افزایش دهند.
در اینستاگرام می توانید دو نوع حساب کاربری داشته باشید، یک حساب کاربری معمولی یا یک اکانت تجاری اینستاگرام. تفاوت اصلی این دو حساب با یک حساب کاربری در سطح تجاری اینستاگرام است، شما می توانید تبلیغات بخرید و مدیریت کنید و به برخی از اطلاعات تحلیلی مانند تعامل کاربر دسترسی دارید. اگر قصد دارید محصولات خود را در اینستاگرام بفروشید، قطعاً باید صفحه اینستاگرام تجاری را انتخاب کنید. با این حال، اگر به دنبال حضور معمولی در رسانه های اجتماعی هستید، می توانید با یک صفحه اینستاگرام معمولی کنار بیایید.
چرا باید از اینستاگرام برای کسب و کار خرده فروشی کوچک خود استفاده کنید؟
بزرگترین سوالی که باید از خود بپرسید اگر در حال بحث در مورد اینکه آیا باید یک صفحه اینستاگرام برای فروشگاه خرده فروشی کسب و کار کوچک خود ایجاد کنید یا نه این است که “آیا مشتریان و مخاطبان هدف من در اینستاگرام هستند؟” من استدلال می کنم که برای اکثر خرده فروشان مشاغل کوچک، پاسخ با صدای بلند “بله!” خواهد بود.
اما بیایید کمی عمیق تر به این موضوع بپردازیم.
شاید میدانید که مشتریان اصلی شما نسلهای قدیمیتری هستند که فعالانه با رسانههای اجتماعی، بهویژه در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی جدیدتر درگیر نیستند. من آن را به شما می دهم. اما، فراموش نکنید که در حالی که باید به اولویت بندی مشتریان فعلی خود ادامه دهید، باید روی آنها نیز تمرکز کنید جذب سرنخ های جدید و مشتریان به. نمی توان انکار کرد که اکثر نسل های جوان به طور فعال با اینستاگرام درگیر هستند، این همان کسانی هستند که شما مشتریان آینده هستید. از همین حالا مشتریان آینده خود را با نام تجاری، محصولات و کسب و کار کوچک خود آشنا کنید، بنابراین فکر کردن به شما زمانی که به هر محصولی که می فروشید نیاز دارند تبدیل به طبیعت دوم می شود.
استفاده از قدرت بازاریابی اینستاگرام برای مشاغل کوچک می تواند به افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت و صفحات وب مختلف کمک کند. اینستاگرام را به عنوان یک تابلوی فنری بازاریابی در نظر بگیرید. این می تواند به شما کمک کند با مشتریان بالقوه ای که ممکن است قبلاً در نظر نگرفته اید ارتباط برقرار کنید و به شما امکان می دهد راحت تر با آنها ارتباط برقرار کنید.
در اینجا فقط چند دلیل وجود دارد که چرا اگر یک خردهفروش کوچک هستید، باید از اینستاگرام استفاده کنید:
- دید بالا– هر یک از پست های شما در فیدهای خبری تک تک دنبال کنندگان شما ظاهر می شود.
- داستان خود را شخصی کنید– اینستاگرام به شما امکان می دهد از هشتگ هایی که استفاده می کنید تا بیو حساب کاربری، یک شخصیت شخصی برای کسب و کار کوچک خود ایجاد کنید. همچنین میتوانید داستانهایی را پست کنید که میتوانند احساسی صادقانهتر و شخصیتر به کسبوکار شما ببخشند. استوریهای شما 24 ساعت طول میکشد و در بالای فیدهای خبری دنبالکنندگان شما ظاهر میشوند، بنابراین آنها مطمئناً آنها را خواهند دید.
- به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید– هشتگ ها به شما این امکان را می دهند که دید خود را بهبود بخشیده و با کاربران جدید ارتباط برقرار کنید. برای کسانی که آشنایی ندارند، علامت پوند (یا هشتگ) هر کلمه یا گروهی از کلمات را که مستقیماً آن را دنبال میکنند به یک پیوند قابل جستجو تبدیل میکند. کاربران میتوانند هشتگها را جستجو کنند و سپس پستها را لایک کرده و نظر بدهند و در نتیجه ممکن است شما را دنبال کنند. تحقیقات استراتژیک هشتگ می تواند به میزان قابل توجهی در معرض دید قرار گرفتن پست های شما افزایش یابد.
- ترافیک را به سایت خود هدایت کنید– می توانید لینک سایت خود را در بیو اینستاگرام خود یا در قسمت زیر پست ارسال کنید. ذکر وب سایت، یک صفحه وب خاص، یا استفاده از یک فراخوان برای اقدام می تواند به عنوان یک منبع ارجاع اضافی عمل کند و به طور بالقوه می تواند ترافیک ارگانیک و ارجاعی بیشتری را به سایت شما هدایت کند.
- رایگان است – تنها سرمایه گذاری زمان و انرژی شماست.
شما همیشه باید به دنبال گسترش، مدرن سازی و به روز رسانی تلاش های بازاریابی خرده فروشی کسب و کار کوچک خود باشید. و در حال حاضر، اینستاگرام برای کسب و کار خرده فروشی کوچک شما ممکن است بهترین راه برای انجام این کار باشد.
در نتیجه
در حال حاضر برای افزایش دیده شدن کسب و کار خرده فروشی کوچک خود به صورت آنلاین چه می کنید؟ اگر شما یک خرده فروش تخصصی کسب و کارهای کوچک هستید، اگر به دنبال راه های جدیدی برای افزایش نرخ تعامل خود هستید و با بازاریابی محتوای سنتی مبارزه می کنید، استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار کوچک شما ممکن است گزینه ای باشد که باید به آن توجه کنید. یک دقیقه وقت بگذارید و پلتفرم را بررسی کنید و ببینید آیا اینستاگرام سرمایه خوبی برای برند شما خواهد بود یا خیر!