به گزارش پنل اینستا
این سناریو را تصور کنید:
شما در حال خرید یک جاروبرقی جدید هستید.
شما آن را به دو گزینه کاهش داده اید و آمار را بررسی کرده و دوباره بررسی کرده اید – همه چیز با هر دوی آنها خوب به نظر می رسد.
پس چگونه انتخاب می کنید که کدام را بخرید؟
اگر شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر هستید، مستقیماً به بخش نظرات میروید تا ببینید مشتریان قبلی چه میگویند. وکیوم شماره 1 دارای 17 بررسی پنج ستاره و نظرات مثبت در سراسر فروشگاه است، در حالی که وکیوم شماره 2 فقط 5 نظر دارد – و یکی از آنها فقط دو ستاره است.
اکنون انتخاب بسیار آسان به نظر می رسد، درست است؟ روی جاروبرقی شماره 1 خرید را کلیک می کنید و در عرض یک هفته، با خوشحالی فرش های خود را عاری از گرد و غبار نگه می دارید.
امروزه بررسی ها یکی از مهم ترین بخش های فرآیند خرید هستند، با 9 از 10 مشتری به دنبال نظرات آنلاین هستند قبل از زدن دکمه خرید توسط مشتریان واقعی ایجاد شده است.
نظرات و سایر محتوای ایجاد شده توسط مشتریان در دنیای بازاریابی به عنوان “اثبات اجتماعی” شناخته می شود.
اثبات اجتماعی چیست؟
اجازه دهید در مورد این موضوع اثبات کامل توضیح دهیم.
Source
در اصل این ایده است (که در سال های اخیر جذابیت بیشتری پیدا کرده است) اینکه مشتریان بر اساس آنچه دیگران می گویند تصمیم به خرید می گیرند.
به نوعی به عنوان نسخه مدرن سنتی عمل می کند بازاریابی دهان به دهان، زمانی است که شما در مورد محصولی بر اساس اطلاعات همتایان خود تصمیم می گیرید تا کمپین های بازاریابی درخشان و صیقلی.
در عمل، اثبات اجتماعی مانند بررسیهایی در صفحات محصول، وبسایتهایی است که تعداد مشتریان قبلی را نشان میدهند، و محتوای تولید شده توسط کاربران از خریداران گذشته – همه اینها به هدف پایین بردن خریداران بالقوه از طریق قیف فروش است.
اما این چگونه برای تبلیغات فیس بوک کار می کند؟
وقتی شخصی در فید خود پیمایش می کند و با تبلیغ شما روبرو می شود، فقط به تصویر زیبا و کپی شگفت انگیز شما نگاه نمی کند، بلکه متوجه می شود همه چيز، از تعداد افرادی که تبلیغ شما را لایک کرده اند تا تعداد نظرات و خود نظرات.
Source
بیشتر اینها حتی آگاهانه نیست. کاربران به دنبال نشانههایی هستند که نشان دهد دیگران قبل از آنها این تبلیغ را دوست داشتهاند – یا اینکه به دنبال اثبات اجتماعی یا مشارکت اجتماعی عمومی هستند که سایر کاربران بتوانند ببینند.
لایکها، نظرات و اشتراکگذاریهای تبلیغ شما ممکن است پاداشهای کوچک و بیاهمیت به نظر برسند، اما در واقع به اندازه کپشن شما و عکسی که ساعتها صرف جفت کردن آن کردهاید اهمیت دارند.
هنگامی که شما آن را تا هسته خود فرو میکنید، اثبات اجتماعی سه کار کلیدی را انجام میدهد:
- با چشم اندازهای جدید اعتماد ایجاد می کند،
- به تبلیغات شما اعتبار می بخشد.
- تصمیم خرید مشتریان شما را تایید می کند و انتخاب شما را برای آنها آسان می کند. (داستان خلاء بالا را به خاطر بیاورید، جایی که به محض بررسی بررسی ها، این تصمیم بیهوده شد؟)
به این دلیل تبلیغات فیس بوک با اثبات اجتماعی 300٪ بیشتر تبدیل ایجاد می کند و هزینه هر کلیک 50٪ کمتر است. (CPC).
صبر کنید، اثبات اجتماعی نیز هزینه تبلیغات شما را کاهش می دهد؟
به این دلیل است که در واقع یک فایده پنهان در آن وجود دارد. تمام تعاملی که از نظرات و لایک ها دریافت می کنید امتیاز ارتباط شما را افزایش می دهد که به نوبه خود در سیستم مناقصه تبلیغات به شما اولویت بیشتری می دهد.
چرا اثبات اجتماعی کار می کند (روانشناسی پشت آن)
روانشناسی اثربخشی اثبات اجتماعی بسیار جذاب است و ما را به غرایز اولیه ای که به عنوان انسان داریم برمی گرداند.
در مورد آن فکر کنید:
ما موجوداتی اجتماعی هستیم، به این معنی که تصمیمات ما اغلب به شدت تحت تأثیر افراد اطرافمان است. اساساً ما نمیخواهیم برجسته باشیم و توجه را به خود جلب کنیم یا ریسکهای بیملاحظه کنیم، بنابراین با هنجار مطابقت میکنیم.
در واقع، این انگیزه ذاتی در ما به قدری قدرتمند است که ما حتی برای تناسب با آن چیزی که فکر می کنیم درست است، مخالفت خواهیم کرد. فیلسوف آلمانی فردریش نیچه در واقع این را با ایده خود از “اخلاق گله” آزمایش کرد، که اساساً به این موضوع کمک می کند. تصور کنید که مردم گاهی اوقات دیدگاه های خود را کنار می گذارند تا با غرایز گروهی هماهنگ شوند.
حتی با وجود آن مواقعی که ما فریب تفکر گروهی را میخوریم، طبیعی و خودکار است که فرض کنیم اگر اکثر مردم کارها را یکطرفه انجام میدهند، باید دلیل خوبی برای آن وجود داشته باشد.
رسانههای اجتماعی واقعاً ذهن ما را برجسته میکنند. امروزه اغلب به آن FOMO می گویند.ترس از دست دادن) و در روشی که مصرف کنندگان برای «چیز بزرگ بعدی» تقلا می کنند، آشکار است. وقتی از منظر تبلیغات به آن نگاه می کنیم، اگر یک تبلیغ 500 لایک و 400 اشتراک داشته باشد، مردم می خواهند بدانند چرا – این فقط طبیعت انسان است. اگر جمعیتی را دیدید، می خواهید بدانید که آنها در اطراف چه چیزی جمع شده اند.
Source
علاوه بر این، امروزه اعتماد یک عامل مهم برای مصرف کنندگان است. در دنیایی که بسیاری از تراکنشها از طریق ناشناس بودن یک صفحه انجام میشوند، داشتن این حس اعتماد و اعتبار میتواند برای تعمیق ارتباط با مخاطبان شما معجزه کند.
علم ساده است: اگر خریداران قبلی عشق خود را در قالب نقد، نظر، لایک و اشتراک گذاری نشان داده باشند، مردم بیشتر به یک برند اعتماد می کنند. و اغلب اوقات، این اعتماد مستقیماً به کلیک و تبدیل تبدیل می شود.
بنابراین چگونه می توانید تبلیغات خود را با اثبات اجتماعی تقویت کنید؟ ما چند ترفند در آستین خود برای شما داریم.
نحوه استفاده از اثبات اجتماعی در تبلیغات فیس بوک
Source
1) از توصیفات و نظرات در کپی تبلیغات خود استفاده کنید
سه بخش کلیدی برای بصری تبلیغ شما وجود دارد:
- تصویر
- سرخط خبرها
- کپی
زمانی بهترین نتایج را به دست میآورید که این سه مورد به صورت پشت سر هم کار کنند، و یکی از سادهترین راهها برای تزریق مقدار زیادی از اثبات اجتماعی به تبلیغاتتان، درج نظرات یا توصیههای مشتری در نسخه تبلیغاتیتان است.
در حالی که این باعث افزایش لایک یا نظرات شما نمی شود (نه در ابتدا، به هر حال)، هنوز هم نشان می دهد که مشتریان قبلی شما تجربه خوبی با شما داشته اند که به نوبه خود، مشتریان بالقوه جدیدی را که می خواهند بدانند این همهمه درباره چیست، مجذوب خود می کند.
این مثال را از Infusionsoft در نظر بگیرید، که نقل قولی از یک مشتری قبلی را در متن کپی آگهی آنها نشان می دهد. آنها اثبات اجتماعی را در اینجا با تصویر شخصی که نقل قول از اوست، ثابت کرده اند (و همانطور که می بینید این تبلیغ در قالب اشتراک گذاری، لایک و کامنت جذابیت زیادی ایجاد کرده است.).
2) از انواع مختلف اثبات اجتماعی برای قسمت های مختلف قیف استفاده کنید
همه مصرف کنندگان با هم برابر نیستند – به هر حال نه در مورد جایی که آنها در چرخه خرید هستند. هنگامی که در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنید، مهم است که افراد مناسب را در زمان مناسب با پیام مناسب هدف قرار دهید.
آی تی صدا مانند کار سخت، اما اگر نقاط مختلف قیف را مشخص کنید و تبلیغاتی را بر اساس رفتار مصرف کنندگان در آن مرحله ایجاد کنید، می توانید چیزی واقعاً مؤثر ایجاد کنید.
برای مثال، ممکن است نظرات محصولات پرفروش خود را به نمایش بگذارید تا بازدیدکنندگانی را که برای اولین بار با آیتمهای خاصی جذب میکنند، جذب کنید. می دانید که این محصولات فروش خوبی دارند، پس چرا نمی خواهد بالقوه های جدید بخشی از عمل را می خواهند؟
اما، وقتی به سایت شما می روند و نکن بخر پس چیکار میکنی
پس از آن، میتوانید آنها را با تبلیغاتی که نظرات شما را نشان میدهند، دوباره هدفگیری کنید نام تجاری به جای محصولات خاص این به شما کمک میکند تا به جای یک محصول، بر اعتبار و اصالت کل خط خود تأکید کنید، که این ایده را تقویت میکند که برند شما بهترین محصول برای خرید است.
3) آن را شخصی کنید
کل ایده پشت استفاده از اثبات اجتماعی در تبلیغات فیس بوک خود را نشان می دهد واقعی تجربیات از واقعی افرادی که در گذشته از شما خرید کرده اند.
بهجای افزودن نظری که میگوید چیزی مانند «ارسال سریع بود و محصول با کیفیت بود»، میخواهید داستانها و تجربیاتی را که مشتریان قبلیتان داشتهاند بررسی کنید.
برای انجام این کار، می توانید از ضمایر شخصی استفاده کنید که به عنوان یک نشانه روانشناختی عمل می کند تا داستان های معتبر را به ما بگویید. بررسیهایی که مملو از «من»، «من» یا «ما» هستند بسیار مؤثرتر از تبلیغاتی هستند که به تجربیات شخصی اشاره نمیکنند.
خدمات تولید محتوا جامپر مدیا به شرکت یا کسب و کار کوچک شما کمک می کند در دنیای اجتماعی و دیجیتالی امروز مرتبط بمانید.
در مورد ما اطلاعات کسب کنید خدمات تولید محتوای رسانه های اجتماعی.
4) اعداد دقیق را نشان دهید
اگر شما واقعا می خواهید مشتریان را متقاعد کنید که برند مناسبی برای آنها هستید، از اعداد دقیق استفاده کنید.
ما در حال صحبت با اعدادی هستیم مانند تعداد بارگیریهایی که قبلاً در کتاب الکترونیکی خود داشتهاید یا تعداد افرادی که هر هفته خبرنامه ایمیل شما را دریافت میکنند – در اینجا واقعاً مشخص باشید، زیرا تحقیقات نشان داده است که این بسیار مؤثر است.
برای مثال AdEspresso را در نظر بگیرید. آنها آزمایشی را در آنجا انجام دادند سه تبلیغ مشابه ایجاد کرد جدا از یک چیز: یک تبلیغ تعداد دانلود را نداشت، یک تبلیغ تعداد را به پایین گرد کرد و یک تبلیغ نشان داد دقیق عدد.
حدس بزنید کدام یک بهترین نتایج را گرفت؟
اگر گفتید آگهی سومی که تعداد دقیق دانلود داشت، به خودتان ضربه بزنید.
5) یکپارچه سازی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)
بررسی ها تنها ابزار اثبات اجتماعی شما نیستند. اگر مشتریان شما تا به حال عکسها و ویدیوهای محصول شما را به اشتراک گذاشتهاند، شما باید از عناصر تبلیغاتی با قابلیت تبدیل استفاده کنید.
برای اینکه واقعا نشان دهیم UGC چقدر می تواند در تبلیغات فیس بوک موثر باشد، یک آژانس آزمایشی را با دو نسخه از یک آگهی انجام داد. یک نسخه دارای تصاویر استوک بسیار صیقلی از محصول بود و نسخه دیگر تصویری را نشان داد که توسط مشتری قبلی ایجاد شده بود.
تبلیغات برای برندهای بزرگ نایک و زارا اجرا شد و نتایج شگفتانگیز بود:
تبلیغات نایکی که تصاویر UGC را نشان میداد، 3 برابر بیشتر از نسخههای عکس استوک، تعداد کلیکها را به دست آوردند، و تبلیغات UGC زارا 2.5 برابر بیشتر کلیک کردند.
با تبلیغات فیسبوک خود اجتماعی شوید
همانطور که می بینید، اثبات اجتماعی می تواند یک افزونه فوق العاده ساده اما قدرتمند برای تبلیغات فیس بوک شما باشد. میتوانید از ذهنیت قبیلهای استفاده کنید که هنوز ما را به عنوان انسان هدایت میکند، و با استفاده از داستانهای خریداران گذشته، مشتریان جدید را وسوسه کنید.
رسانه های اجتماعی مکانی عالی برای ایجاد ارتباطات و جذب خریداران جدید است. به گفته J. Crew، “مشتریانی که از طریق رسانه های اجتماعی ما با ما ارتباط برقرار می کنند معمولاً تقریباً 2.5 برابر بیشتر از میانگین مشتری J. Crew هزینه می کنند.”
علاوه بر دستچین کردن توصیفات کلیدی، نظرات، و UGC، میتوانید از ابزارهای اثبات اجتماعی برای به دست آوردن قیمتهای مشتریان برای تبلیغات خود استفاده کنید.
از هر طرف که به آن نگاه کنید، زمانی مانند زمان حال برای تحت فشار قرار دادن مصرف کننده وجود ندارد FOMO برای ایجاد اعتماد و ایجاد کلیک بیشتر.