این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
دیجیتال آگهی در طول سالها گسترش یافته و فرمتها، سبکها و پلتفرمهای مختلف را شامل میشود. اکثر مردم با تبلیغات مختلفی که روزانه با آن مواجه می شوند آشنا هستند، اما ممکن است بلافاصله تفاوت بین آنها را نبینند. در واقع، یک کسب و کار می تواند از چندین نوع تبلیغات دیجیتال به عنوان بخشی از آن استفاده کند استراتژی بازاریابی.
اما تبلیغات دیجیتال دقیقاً چیست؟ سودآورترین انواع تبلیغات کدامند؟ چه فرمت هایی می توانند بهترین نتایج را به من بدهند؟ کدام یک وجود دارد؟ بیایید ۸ نوع محبوب تبلیغات دیجیتال را با هم مرور کنیم.
تبلیغات دیجیتال چیست؟
بزرگترین تفاوت تبلیغات دیجیتال با تبلیغات آفلاین است توانایی ایجاد مخاطبین بسیار تقسیم بندی شده برای دسترسی به افرادی که ممکن است به محصول یا خدمات شما علاقه مند باشند.
نمونه هایی از تبلیغات دیجیتال، بنرهایی هستند که در صفحات یا برنامه های مختلف پیدا می کنید. تبلیغات رسانه های اجتماعی روزانه توسط میلیون ها کاربر مشاهده می شود. فرمت های دیگر شامل تبلیغات صوتی و تصویری است که در بین ویدیوهای YouTube یا قسمت های پادکست مورد علاقه خود پیدا می کنید.
8 نوع تبلیغات دیجیتال
انواع مختلفی از تبلیغات دیجیتال وجود دارد، اما ما میتوانیم این قالبها را به 8 دسته کلی طبقهبندی کنیم:
1. تبلیغات بومی
در مواجهه با استفاده روزافزون از مسدودکنندههای تبلیغات، پاسخ این است که سعی نکنید استفاده از آنها را با اجبار کاربران به مصرف تبلیغات خود محدود کنید: احترام به آزادی انتخاب آنها و استفاده از تبلیغات بومی برای ارائه محتوایی است که واقعاً میخواهند مصرف کنند. . .
2. بازاریابی ایمیلی
بازار پایگاه های داده با کیفیت بسیاری را با تقسیم بندی های مختلف به عنوان اولین گام برای ایجاد ارائه می دهد کمپین های بازاریابی ایمیلی. اما امکانات این قالب از این هم فراتر می رود بخش بندی شده یک مخاطب است. کمپین های بازاریابی ایمیلی قوی از محتوا برای ترغیب کاربران به دانلود کتاب الکترونیکی یا کاغذ سفید استفاده می کنند و پایگاه داده ای از سرنخ های علاقه مند ایجاد می کنند. همانطور که پایگاه داده شما رشد می کند، می توانید آن را به گروه های تخصصی به طور فزاینده ای تقسیم کنید و کمپین های ایمیل مجدد را به آنها هدایت کنید. هدف این است که در زمان مناسب و با پیام مناسب برای حداکثر تأثیر به صندوق ورودی آنها برسند.
3. تبلیغات اجتماعی
تبلیغات رسانه های اجتماعی از جالب ترین ها هستند فرمت های تبلیغات دیجیتال زیرا آنها میلیون ها کاربر دارند و به شما امکان می دهند مخاطبان هدف خود را تقسیم بندی کنید. استفاده کنید تبلیغات رسانه های اجتماعی برای به حداکثر رساندن حضور خود در این پلتفرم ها با بهره گیری از ویژگی ها و گزینه های مختلف آنها:
- تبلیغات فیسبوک: به لطف Power Editor، تبلیغات فیس بوک ابزاری با امکانات متعدد است. برای استفاده کامل از پتانسیل آن، به این فکر کنید که می خواهید با کمپین خود به چه چیزی برسید: مخاطبان انتشارات خود را افزایش دهید؟ تصویر برند را بهبود ببخشید؟ به تبدیل در وب سایت خود دست یابید؟ نوع تبلیغی را انتخاب کنید که با اهداف شما مطابقت دارد و اندازه گیری و بهینه سازی نتایج را فراموش نکنید.
- تبلیغات توییتر: تبلیغات در توییتر هرگز با گزینه های جدید شگفت زده نمی شود. اخیراً آنها ابزار Conversion Lift را راه اندازی کردند که به شما امکان می دهد کمپین های خود را برای آزمایش چندین متغیر پیکربندی کنید و بنابراین بودجه را روی تکنیک هایی متمرکز کنید که بهترین نتایج را ارائه می دهند.
- تبلیغات اینستاگرام: بصری ترین شبکه اجتماعی نیز به شدت به تبلیغات متکی است. در طول سال گذشته، محتوای حمایت شده خود را تقویت کرده و به نوآوری خود ادامه می دهد.
- تبلیغات TikTok: TikTok تازه وارد به دنیای تبلیغات رسانه های اجتماعی است. تبلیغات در این برنامه به ویژه در صورتی مفید است که Gen Z یا مخاطبان جوانتری را نسبت به سایر پلتفرمهای اجتماعی هدف قرار دهید. ما یک مجموعه کامل ایجاد کرده ایم راهنمای تبلیغات و بازاریابی در TikTok.
4. نمایش تبلیغات
5. بازاریابی مجدد
این نوع تبلیغات با یک صفحه نمایش آنلاین که به طور هوشمند از داده های صفحه وب برای نمایش استفاده می کند، یک قدم جلوتر می رود تبلیغات شخصی سازی شده برای کاربران بازاریابی مجدد از اطلاعات کاربرانی که از طریق کوکیها جمعآوری شدهاند استفاده میکند تا تبلیغات مرتبطتر با آخرین اقداماتشان را به آنها نشان دهد. به عنوان مثال، اگر کاربری محصولی را به سبد خرید آنلاین اضافه کرد اما آن را خریداری نکرد، می توان از بازاریابی مجدد برای یادآوری محصول و تشویق آنها به خرید استفاده کرد. به این ترتیب می توانید تبلیغات واقعا مرتبط و به موقع ایجاد کنید و در نتیجه شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت.
6. SEM
برای به حداکثر رساندن اثربخشی کمپینهای SEM، Google Ads توانایی ایجاد کمپینهای تبلیغاتی موتور جستجو را همراه با لیستهای هدفگیری مجدد ارائه میدهد. به عنوان مثال، ما ممکن است تبلیغات را فقط برای افرادی که در 30 روز گذشته از یک صفحه خاص در وب سایت ما بازدید کرده اند، نمایش دهیم. آیا می توانید تمام احتمالات برای دریافت تبدیل را تصور کنید؟
7. تبلیغات موبایل
تمام قالب های تبلیغاتی باید برای دستگاه های تلفن همراه طراحی شوند. اکثر مصرف کنندگان یک دستگاه دارند و این دستگاهی است که بیشترین ساعت را با آن به گشت و گذار می گذرانند. در واقع، طبق گفته گوگل، جستجو در موبایل بسیار بیشتر از جستجوهای روی دسکتاپ است. بنابراین به جای اینکه کمپین های وب خود را با موبایل تطبیق دهید، وقت آن رسیده است که قرار دهید موبایل اول
اگر صفحه ای وب سایت موبایلی نداشته باشد، گوگل آن صفحه را ایندکس نمی کند. این باید به شما نشان دهد که موبایل چقدر مهم است.
8. فیلم آنلاین
ویدئو بسیار موثر است زیرا می رسد CTR بهتر از تبلیغات سنتی و تقویت یک کمپین را آسان تر می کند. این قالبی است که روز به روز محبوب تر می شود و به لطف سرعت اتصالات و اندازه روزافزون صفحه نمایش موبایل، دیگر لازم نیست به کمپین های دسکتاپ محدود شود. بزرگترین مانع برای ویدیو، رد کردن فرمتهای پیش از پخش توسط کاربر است (یکی دیگر از تبلیغات که معمولاً توسط مسدود کننده های تبلیغات). برای غلبه بر این مشکل، در عوض روی یوتیوببرها و تبلیغات ویدیویی بومی شرط بندی کنید و خواهید دید که چگونه طرح بازاریابی شما موفق میشود.