این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
تراکم کلمات کلیدی اصطلاحی است که در سئو برای اشاره به تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی در کپی یک صفحه وب تکرار می شوند استفاده می شود. موتورهای جستجو مانند گوگل داشتن چگالی کلمه کلیدی بالا را جریمه می کنند زیرا به این معنی است که محتوا برای کاربر بهینه نشده است. اما چگونه می توانید چگالی کلمات کلیدی صفحه وب یا پست وبلاگ خود را بررسی کنید؟
در این مقاله به برخی از آنها می پردازیم ابزارهای چگالی کلمه کلیدی که می توانید برای این کار استفاده کنید.
اهمیت تراکم کلمات کلیدی در سئو
کلمات کلیدی یکی از مهم ترین بخش های استراتژی سئو هستند زیرا به رتبه بندی محتوای شما در SERP کمک می کنند. با این حال، پر کردن کلمات کلیدی توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو جریمه می شود زیرا به عنوان یک عمل سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که استفاده صحیح از کلمات کلیدی مهم است.
اگرچه قوانین سخت و سریعی وجود ندارد، اما یک قانون کلی این است که کلمات کلیدی باید بین 1 تا 2 بار در هر 100 کلمه ظاهر شوند. هدف تولید محتوای با کیفیت برای کاربران است.
دانستن چگالی کلمات کلیدی مهم است زیرا اگر از کلمات کلیدی بیش از حد در متن کوتاه استفاده کنید، جریمه خواهید شد.
10 ابزار برتر برای اندازه گیری چگالی کلمات کلیدی وب سایت
1. ابزار بررسی سئو
این یک ابزار رایگان است. شما فقط باید آدرس صفحه ای را که می خواهید آنالیز کنید وارد کنید تا به نتیجه برسید. در حالی که ابزارهای دیگری وجود دارند که تجزیه و تحلیل بسیار دقیق و پیچیده تری ارائه می دهند، با ابزارهای بررسی سئو می توانید به سرعت متوجه شوید که کدام کلمات کلیدی بارها نشان داده می شوند.
2. کتاب سئو
SEObook جامع تر از جستجوگر چگالی کلمات کلیدی ابزار بررسی SEO است. این به شما امکان می دهد داده ها را از پنج وب سایت رتبه بندی شده برتر که برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می کنند، جمع آوری کنید. تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که برای استفاده از SEObook باید ثبت نام کنید.
3. سمروش
Semrush دارای ویژگی های بسیاری است، بنابراین می توان از آن برای انجام تقریباً هر کار SEO استفاده کرد. با این حال، برای اینکه بتوانید بدون هیچ محدودیتی از ابزار استفاده کنید، باید هزینه ای ماهانه بپردازید. با Semrush، می توانید داده هایی را در مورد چگالی کلمات کلیدی وب سایت خود و وب سایت های رقبای خود دریافت کنید.
4. ژئو طبقه بندی
GeoRanker تعداد بهینه کلمات کلیدی را که باید بر اساس تعداد کل کلمات مقاله خود داشته باشید، به شما می گوید. بهترین چیز در مورد این ابزار این است که به شما امکان می دهد به سرعت و به راحتی تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی اصلی و ثانویه ظاهر می شوند علاوه بر ارتباط خود کلمه کلیدی را درک کنید.
اگرچه نسخه رایگان دارد، اما برای استفاده از تمام ویژگی های آن باید در یکی از برنامه های پرداخت ماهانه آن مشترک شوید.
5. من را اضافه کنید
با AddMe، تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL را وارد کنید و تجزیه و تحلیل ایجاد می کند. یکی از مزایای Add Me Tool این است که در صورت ثبت نام می توانید گزارشی را دانلود کنید.
از ویژگی های پیشرفته آن می توان به تجزیه و تحلیل عناوین، توضیحات متا، تگ ها و غیره اشاره کرد.
6. ابزارهای سئو کوچک
جستجوگر چگالی کلمات کلیدی Small SEO Tools بسیار شبیه به اولین ابزار این لیست است. تنها تفاوت این است که می توانید هم URL و هم متن را وارد کنید تا بفهمید کلمات کلیدی چند بار استفاده می شوند. استفاده از آن بسیار آسان است و همچنین اطلاعات جالبی مانند زمان بارگذاری صفحه ارائه می دهد که می تواند برای نتایج سئو و موقعیت بالا مفید باشد.
7. تحلیلگر کلمه کلیدی زنده
Live Keyword Analyzer برای کسانی طراحی شده است که دانش زیادی در این زمینه ندارند اما می خواهند محتوای باکیفیتی ایجاد کنند که رتبه بندی کند. شما فقط باید لیست کلمات کلیدی و متن را وارد کنید تا بدانید هر کلمه کلیدی چند بار استفاده شده است. همچنین امکان ویرایش متن از همان پلتفرم وجود دارد.
8. نینجاهای بازاریابی اینترنتی
با نینجاهای بازاریابی اینترنتی، می توانید اطلاعاتی را در صفحه وب خود و همچنین صفحات وب رقبای خود به روشی بسیار آسان و سریع دریافت کنید. شما فقط باید URL را بچسبانید تا تعداد دفعات ظاهر شدن یک کلمه کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط را بدانید.
9. جستجوگر چگالی کلمات کلیدی SEOChat
جستجوگر چگالی کلمات کلیدی SEOChat اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی اولیه و ثانویه ارائه می دهد. همچنین به شما امکان می دهد تا تحلیلی در مورد استفاده از کلمه کلیدی ایده آل برای محتوا بر اساس طول آن استخراج کنید.
10. سئو قبل از پست
سئوی قبل از پست دارای ویژگی است که سایر ابزارها از آن برخوردار نیستند. این به شما امکان می دهد چگالی کلمات کلیدی را از فایل های .doc، .docx، PDF، و txt. و همچنین با چسباندن متن در ابزار یا ارائه یک URL محاسبه کنید.
ابزارهای بیشتری نیز وجود دارند که دادههای چگالی کلمات کلیدی را ارائه میدهند، اما با این ابزارها میتوانید به راحتی سئوی درون صفحه را انجام دهید و از جریمه شدن توسط گوگل یا سایر موتورهای جستجو جلوگیری کنید.