این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
آیا برند شما از طریق گوش دادن به اینستاگرام گوش به زنگ است؟
زیرا اینستاگرام دیگر تنها مکانی برای ارسال عکس های فوری نیست. در واقع، این پلتفرم مکان اصلی برای ارتباط با مخاطبان هدف شماست.
فریاد و فریاد. برچسب ها و اشاره ها. آخرین اخبار صنعت
همه موارد فوق باید در رادار شما باشد. این نشان دهنده اهمیت گوش دادن اجتماعی برای اتخاذ تصمیمات تجاری هوشمندانه است.
خبر خوب؟ پاسخ به همه موارد بالا وجود دارد اگر به آنها گوش می دهید.
مطمئن نیستید که چگونه به مکالمه کلیدی مشتری وارد شوید و سر و صدا را کاهش دهید؟ ما این دوره آموزشی خرابی را گردآوری کردهایم تا به تمام سوالات شنیداری اینستاگرام شما پاسخ دهیم.
اینستاگرام چیست؟
لیسنینگ اینستاگرام فرآیند ردیابی مکالمات مربوط به برند شما است. این شامل کلمات کلیدی صنعت، رقبا، روندها و هشتگ ها می شود.
این مکالمات برای محتوای رسانه های اجتماعی و استراتژی های تعامل شما بسیار ارزشمند است.
مطمئن نیستید چه چیزی را پست کنید؟ فالوورهای شما در مورد چه چیزی سر و صدا می کنند؟ به جای حدس دوم اینکه مردم چه می خواهند، لیسنینگ اینستاگرام پاسخ های دست اول و واقعی را ارائه می دهد. در نظر بگیرید که چگونه بینش های گوش دادن می تواند شما را در موارد زیر توانمند کند:
- سلامت و احساسات کلی برند خود را تعیین کنید
- فعالیت رقبای خود را زیر نظر داشته باشید
- مشتریان بالقوه، مشارکت ها و تأثیرگذاران را شناسایی کنید
- به مشتریان در مسیر خرید کمک کنید
- آخرین روندهای صنعت را کشف کنید
چرا لیسنینگ اینستاگرام اهمیت دارد؟
وقتی صحبت از فعالیت اینستاگرامی آنها به میان می آید، برندها نباید در حباب زندگی کنند. گوش دادن، اشاره ها، تعاملات و نظرات شما را در متن قرار می دهد. این به شما کمک می کند افراد را جذب کنید و حساب خود را رشد دهید.
در زیر چند روش خاص وجود دارد که اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا با مشتریان ارتباط برقرار کنید.
یادگیری آنچه که مخاطبان شما در سطح شخصی می خواهند
مصرف کنندگان مشتاق ارتباط با برندها هستند و از کسب و کارها انتظار دارند که ارزش های خود را به اشتراک بگذارند. آخرین شاخص اجتماعی جوانه نشان می دهد که چگونه ارزش ها و اعتماد به وفاداری مشتری ترجمه می شود.
آیا ارزش های خود را به وضوح بیان می کنید؟ آیا ابتکارات برند شما با مخاطبان شما هماهنگ است؟
موضع گیری در مورد مسائل و شخصی شدن، کلید ایجاد ارتباطات معنادار است. از طریق گوش دادن اجتماعی، می توانید دوباره بررسی کنید که پیام شما با مخاطبان شما طنین انداز می شود.
ارائه خدمات موثرتر به مشتریان اینستاگرام
طبق دادههای شاخص سال 2022 ما، 35 درصد از مصرفکنندگان (و 60 درصد برندها) از اینستاگرام برای خدمات رسانی به مشتریان استفاده میکنند. این امر اینستاگرام را به دومین کانال بزرگ خدمات اجتماعی تبدیل میکند و این پلتفرم را درست پس از فیسبوک قرار میدهد.
خدمات “خوب” همراه با بررسی سوالات، نظرات و نگرانی های مشتری است. از طریق گوش دادن اجتماعی، هرگز یک @mention یا کلمات کلیدی مارک دار فراتر از تماس های مستقیم شما

در نظر بگیرید که 47 درصد از مصرف کنندگان دیدگاه مطلوبی نسبت به برندهای اجتماعی داشته باشید که به سرعت به مشتریان پاسخ می دهند. ردیابی مکالمات به محض وقوع، برآوردن انتظارات زمان پاسخ را آسان تر می کند.
کشف محتوای مشتری معنی دار برای تبلیغ برند شما
مشتریان شما بهترین بازاریابان شما هستند. گوش دادن می تواند شما را در مورد محتوای ارزشمند و اثبات اجتماعی که می توانید خودتان را تبلیغ کنید، راهنمایی کند. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

به جای جستجوی این فرصت ها، گوش دادن تضمین می کند که همه آنها به سراغ شما می آیند.
اجتماعی اینستاگرام استماع در مقابل. رسانه های اجتماعی نظارت بر
یادداشت جانبی سریع! بیایید لحظهای وقت بگذاریم تا آنچه را که اینستاگرام گوش میدهد، تجزیه کنیم نیست.
گوش دادن چیزی بیش از ذکر @، نظرات و #هشتگ است
عباراتی مانند “نظارت” و “گوش دادن” اغلب در بین بازاریابان به جای یکدیگر استفاده می شود. اگرچه آنها یکسان نیستند.
- نظارت بر رسانه های اجتماعی عمل ردیابی @منشن ها، نظرات و هشتگ ها است. نظارت یک جنبه حیاتی از گوش دادن است، اما تنها بخشی از فرآیند است.
- شنود اینستاگرام شامل تبدیل مکالمات و نکات صحبت مشتری به عمل است.
تعاملات مهم است، اما زمینه نیز مهم است. در مورد آن فکر کنید. شخصی که یک برند مد را در پست OOTD خود برچسب گذاری می کند در مقابل فریاد زدن محصولات آن برند سیب و پرتقال است. همچنین، هر اشاره ای به کسب و کار شما در اینستاگرام شامل تماس یا برچسب مستقیم نیست.
غذای آماده؟ اگر فقط به دنبال ذکر نام برند یا اصطلاحات کلیدی کمپین خود هستید، گفتگوهای کلیدی را از دست می دهید.
شما همچنین فرصت هایی را برای مداخله و اقدام برای جذب مشتریان از دست می دهید. به همین دلیل است که باید از طریق گوش دادن فعال بود.
با این حال، لیسنینگ اینستاگرام چگونه کار می کند؟
سؤال خوبی بود! اینستاگرام تا آنجا که به تعامل با مشتریان گوش می دهد، جانور عجیبی است.
برای شروع، شما با پرس و جوهای مختلف زیادی روبرو هستید. برچسب ها، ذکرها و کلمات کلیدی مارک دار فقط شروع کار هستند.
و همچنین جستجوی IG بهبود یافته است، یافتن و تثبیت مکالمات اغلب نیاز به حفاری دارد.
گوش دادن اجتماعی اینستاگرام شامل فرآیند سه مرحله ای زیر است:
- ایجاد پرس و جو بر اساس کسب و کار، هشتگ ها و شرایط مرتبط با صنعت شما
- نظارت بر ذکرها، برچسب ها، نظرات و تعاملات
- ارزیابی همه موارد فوق برای اقدام
ویژگی هایی مانند جستجوی کلمات کلیدی اینستاگرام، موضوعات پرطرفدار و هشتگ ها می توانند به شما کمک کنند (به زیر مراجعه کنید). همراه با اعلانهایتان، ایده خوبی از آنچه در مورد کسب و کارتان گفته میشود دارید.


بدیهی است که الک کردن با دست زیاد است. باز هم، اینستاگرام به طور پیش فرض گوش دادن را آسان نمی کند.
خبر خوب این است که ابزارهایی برای کمک وجود دارد. به عنوان مثال، Sprout’s گوش دادن به رسانه های اجتماعی ویژگی ها کار اصلی جمع آوری مکالمات اینستاگرام را انجام می دهند. برندها می توانند پرس و جوهای شنیداری خود را از طریق نحو بولی و منطق قوانین ایجاد کنند.

ترجمه غیر فنی؟ می توانید مکالمات مهم مشتری را بدون نیاز به جستجوی دستی کشف کنید. ادغام همه اینها در یک مکان با پیامهای شما یک امتیاز خوب است.
چگونه یک استراتژی موثر شنیداری اینستاگرام بسازیم
البته درک لیسنینگ اینستاگرام و نحوه عملکرد آن تنها نیمی از کار است.
چگونه همه این معیارها و مشاهدات را به عمل تبدیل می کنید؟
استراتژی گوش دادن اجتماعی شما در نهایت به اهداف شما خلاصه می شود. در زیر نحوه استفاده برندها از گوش دادن به اینستاگرام برای ارتقای تلاش های بازاریابی خود آورده شده است.
تجزیه و تحلیل رقابتی را برای یافتن راه هایی برای برجسته شدن انجام دهید
شاید یکی از بهترین کاربردهای گوش دادن اجتماعی، تحلیل رقابتی باشد.
بازارهای فوق رقابتی مانند صنعت زیبایی را در نظر بگیرید. محصولات جدید دائماً از برندی به برند دیگر ظاهر می شوند به معنای گوش دادن بیشتر است. ردیابی برچسبها و پستهای پرطرفدار از برندهای دیگر در فضای شما میتواند به شما کمک کند تا موقعیت خود را در مقابل رقابت سخت قرار دهید.

در همین حال، منشن های مستقیم و هشتگ ها نشان می دهد که چه چیزی برند شما را متفاوت می کند.

فرصت هایی را برای بهبود محصولات خود کشف کنید
اگر می خواهید بدانید چگونه محصولات و خدمات خود را بهبود ببخشید، چه کسی بهتر از مشتریان خود سوال کنید؟ فالوورها با درخواست یا نه، می توانند ایده های جدید را به شما راهنمایی کنند.

البته، قرار نیست تمام بازخوردهای فالوورهای شما مستقیم باشد.
برخی از منتقدان ممکن است «لایکها»، نظرات و اشتراکگذاریها را صرفاً معیارهایی بیهوده ببینند. با این حال، آنها می توانند ارز ارزشمندی برای تعیین محصولات مورد علاقه مشتریان شما باشند. به هجوم یا “لایک” یا تعامل در پست های محصول به عنوان یک سیگنال بالقوه نگاه کنید.
در مسیر خرید، نقاط تماس ارزشمندی را برای مشتری ایجاد کنید
44 درصد از کاربران اینستاگرام از این پلت فرم برای خرید و مرور محصولات به صورت هفتگی استفاده کنید. خدمت به عنوان نوعی دربان رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند فروش بیشتری کسب کنید.
نظرات اینستاگرام معدن طلایی برای یافتن افراد علاقه مند به محصولات شماست. این برای افرادی که هنوز در مورد شما نمی دانند صادق است یا ممکن است به دنبال یک نقطه جدید در فضای خود باشید.
گوش دادن حفظ روابط با مشتریان راضی را آسان تر می کند. این شامل اعلام حضور و فرصتهایی برای کسب درآمد بیشتر UGC میشود.

روندهای صنعت و محتوای مرتبط با دنبال کنندگان خود را کشف کنید
گوش دادن اجتماعی برای ردیابی روندهای صنعت بسیار ارزشمند است. برای شروع، باید برچسب هایی را که مخاطبان شما دنبال می کنند، بشناسید. اما آیا می دانید آنها چگونه به چنین روندهایی برای تأثیرگذاری واکنش نشان می دهند؟ چگونه می توانید آنها را در کمپین های خود اعمال کنید؟
در یک یادداشت مرتبط، گوش دادن به اینستاگرام می تواند شما را از کپی برداری از رقابت خود باز دارد.
برای مثال، برندها اگر میخواهند در اینستاگرام متمایز شوند، باید لحن، تقویم محتوا و کپشنهای خود را متمایز کنند. گوش دادن موثر می تواند به شما کمک کند برچسب ها و روندهایی را که رقبای شما ممکن است از دست داده باشند و چگونه می توانید خلاء را پر کنید، کشف کنید.
احساسات مشتری خود را کنترل کنید و مردم را راضی نگه دارید
فرض کنید محصول یا کمپین جدیدی راه اندازی کرده اید.
بدیهی است که می خواهید بدانید مخاطبانتان در مورد آن چه احساسی دارند، درست است؟ آیا وزوز ایجاد می کند؟
باز هم، ممکن است همیشه آن پاسخ ها را از ذکر مستقیم دریافت نکنید. با این حال، این احتمال وجود دارد که کاربرانی وجود داشته باشند که بتوانند پاسخ مشخصی ارائه دهند.
گوش دادن اجتماعی نیز با تحلیل احساسات همراه است. به عبارت دیگر، واکنش مردم به برند شما در اینستاگرام چگونه است؟ خواه «ای»، «نه» یا «مه» باشد، تجزیه و تحلیل احساسات می تواند به شما کمک کند تا به مشتریان خدمات بهتری ارائه دهید و از طرفداران اینستاگرام خود عشق بیشتری کسب کنید.

چه ابزارهای شنیداری اینستاگرام برای برندها در دسترس است؟
فرض کنید میخواهید به صورت all-in در اینستاگرام گوش دهید.
گوش دادن به برند اولیه از طریق جستجوهای بومی در اینستاگرام امکان پذیر است. با این حال، گفتن اینکه گوش دادن دستی خسته کننده است، یک دست کم گرفتن بزرگ است.
از این گذشته، برندها باید چندین برچسب و رقبا را ردیابی کنند. این حتی اشارهها و کلمات کلیدی برند شما را در نظر نمیگیرد. با توجه به حجم بالای محتوایی که روزانه در اینستاگرام پست می شود، بررسی همه آن ها کار کمی نیست.
با کمک یک ابزار واقعی گوش دادن به اینستاگرام، کاوش در مکالمات صنعتی نیازی به صرف زمان ندارد.
باز هم، مجموعه قوی از ویژگیهای شنیداری اجتماعی Sprout یک تغییر بازی برای برندهایی است که به دنبال افزایش حضور خود در اینستاگرام هستند. کسب و کارها می توانند ده ها پرس و جو فراتر از هشتگ های ساده را با کمک سازنده پرس و جو ما ردیابی کنند. انجام این کار تضمین می کند که شما درک جامعی از برند و صنعت خود دارید.

گزارش و تجزیه و تحلیل نگاه کمی به گوش دادن شما ارائه می دهد تا بتوانید تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید. دومین حدس زدن یک کمپین یا حرکت بعدی خود در اینستاگرام؟ برای آرامش خاطر به اعداد خود نگاه نکنید.

آیا برند شما با شنیدن اجتماعی اینستاگرام سازگار است؟
گوش دادن اجتماعی کلید ارتباط با مشتریانی است که از برندها انتظار دارند، خوب، گوش کنید به آنها.
و با توجه به موشک فعلی متصل به اینستاگرام، پلتفرم باید تا آنجا که گوش دادن میشود در اولویت قرار گیرد.
اجازه ندهید آن مکالمات و لحظات انتقادی با مخاطبانتان از بین برود. گوش دادن هوشمندانهتر به اینستاگرام همه چیز را از کمپینها گرفته تا استراتژی اجتماعی شما در کل به شما اطلاع میدهد.
اگر تاکنون نداده اید، بدهید ویژگی های گوش دادن اجتماعی Sprout درایو آزمایشی برای دیدن اینکه چگونه گوش دادن بهتر به انجام تجارت بهتر ترجمه می شود.
پست راهنمای کامل گوش دادن اینستاگرام اول ظاهر شد جوانه اجتماعی.
اگر دوست داشتید راهنمای کامل گوش دادن به اینستاگرام توسط برنت بارنهارت، پس شما را دوست خواهید داشت مشاور بازاریابی اینترنتی میامی