این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
افزایش محبوبیت پلتفرم های اجتماعی مانند TikTok و Instagram تاثیر زیادی بر خدمات گوگل گذاشته است. اکنون بسیاری از جوانان از TikTok یا Instagram بهعنوان پلتفرمهای کشف خود بهجای جستجوی Google و Maps استفاده میکنند.
در گفتگوی اخیر در فورچون فناوری طوفان فکری کنفرانس (h/t TechCrunch)، معاون ارشد گوگل، پرابهاکار راگاوان، در مورد اینکه TikTok و Instagram خدمات گوگل را برای Gen Z در اختیار گرفته اند، صحبت کرد.
به گفته راغوان، نزدیک به 40 درصد از جوانان خدمات گوگل را برای TikTok و Instagram کنار می گذارند. وقتی آنها به دنبال مکانی برای ناهار می گردند، به Google Maps یا جستجو نمی روند. آنها به تیک تاک یا اینستاگرام می روند.”
این تغییر نگرانی جدیدی را برای گوگل در مواجهه با پلتفرم های رسانه های اجتماعی ایجاد می کند. همیشه واضح بود که تمرکز TikTok و اینستاگرام بر روی ویدیو تهدیدی برای یوتیوب است که گوگل نیز مالک آن است. اما اکنون، مشخص است که این امر بر سایر سرویس های گوگل نیز تاثیر گذاشته است.
بنابراین، گوگل برای این مشکل چه می کند؟
برای ما نسل های قدیمی تر از کاربران اینترنت، ایده کلمات کلیدی در مغز ما ریشه دوانده است. با گذشت زمان، ما یاد گرفتیم که چگونه با استفاده از کلمات کلیدی برای گره زدن سوالات خود به موضوعات خاص، چیزهایی را در اینترنت جستجو و کشف کنیم.
اما نسلهای جوان اینترنت را به همین شکل تجربه نمیکنند. وبسایتها و پلتفرمها الگوریتمها و شبکههای تبلیغاتی را توسعه دادهاند که میتوانند چیزی را که کاربران به دنبال آن هستند، بدون هیچ ورودی یا ورودی استنباط کنند.
بنابراین، Gen Z میتواند به همان اندازه که میتواند با جستجوی کلمات کلیدی در Google، از یک صفحه TikTok For You کشف کند.
گوگل به وضوح از این تغییر آگاه است و این شرکت در حال برداشتن گامهایی برای انطباق با فرهنگ جدید اینترنتی است. به عنوان مثال، قابلیتهای واقعیت افزوده جدیدی را به Maps اضافه میکند و بهتر از آنچه کاربران جوان انتظار دیدن دارند، تقلید میکند.

رغوان به نکته جالبی اشاره کرد: Google Maps برای تقلید از نقشه های کاغذی طراحی شده است که همه ما قبلاً در درهای اتومبیل خود داشتیم. اکثر ژنرال Z هرگز چنین نقشه ای را ندیده اند. بنابراین طراحی سنتی نقشه برای آنها معنایی ندارد.
راغوان همچنین گفت که تصور می کند جستجو به زودی تغییر خواهد کرد تا با تقاضای کاربران جوان برای محتوای بصری بیشتر مطابقت داشته باشد. ما احتمالاً شروع به دیدن محتوای تصویر یا ویدیوی بیشتری در نتایج جستجوی Google خواهیم کرد تا پلتفرم را به افرادی مانند TikTok و اینستاگرام نزدیک کنیم.
آیا نظری در این مورد دارید؟ در زیر در نظرات به ما اطلاع دهید یا بحث را به ما منتقل کنید توییتر یا فیس بوک.
توصیه های سردبیران:
