این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
یک مطالعه جدید آفکام نشان داده است که نوجوانان از کجا اخبار خود را دریافت می کنند و شاید تعجب آور نباشد که این خبر بدی برای بی بی سی، آی تی وی و اسکای است.
را مطالعه اینستاگرام (29 درصد)، تیک تاک (28 درصد) و یوتیوب (28 درصد) در صدر جدول در میان نوجوانان قرار دارند. جای تعجب نیست؟ شاید. افسرده؟ قطعا.
این تحقیق نشان داد که تنها یک چهارم نوجوانان از طریق بیبیسی وان و بیبیسی 2 (24 درصد)، و همچنین آیتیوی و زیرمجموعههای مختلف آن (25 درصد) و اسکای نیوز (19 درصد) به اطلاعات دسترسی دارند.
با کمال تعجب، توییتر به عنوان منبع مصرف اخبار برای نوجوانان با ۱۳ درصد کاهش، کمتر از WhatsApp (۱۷ درصد)، اسنپ چت (۱۹ درصد) و فیس بوک (۲۲ درصد) است.
بهویژه برای بیبیسی این خبر خشن است، زیرا این رقم نشان میدهد که 45 درصد از نوجوانان تا پنج سال پیش از طریق کانالهای زمینی تماشا میکردند.
در واقع، محبوبیت TikTok به عنوان یک منبع خبری، اکنون آن را با برنامه و وب سایت Sky News با حدود 3.9 میلیون بزرگسال در بریتانیا که از این سرویس برای دریافت اخبار خود استفاده می کنند، همتراز می کند. نیمی از این کاربران نیز بین 16 تا 24 سال سن دارند.
شاید نگرانکنندهتر این باشد که کاربران TikTok چگونه اخبار را از طریق این پلتفرم مصرف میکنند. 24٪ آن را از طریق سازمان های خبری شناخته شده دریافت می کنند، در حالی که 44٪ آن را از طریق “سایر افرادی که دنبال می کنند” دریافت می کنند. با توجه به سطح اطلاعات نادرست منتشر شده از طریق آن برنامه ها، صحت آن اخبار باید زیر سوال رود.
Yih-choung Teh، مدیر گروه آفکام برای استراتژی و تحقیقات گفت: «بعید است که نوجوانان امروز روزنامه ای را انتخاب کنند یا اخبار تلویزیون را دنبال کنند، در عوض ترجیح می دهند با مرور فیدهای اجتماعی خود به روز باشند.
“و در حالی که جوانان اخبار در رسانه های اجتماعی را کمتر قابل اعتماد می دانند، آنها به این خدمات برای ارائه طیف وسیعی از نظرات در مورد داستان های روز روز امتیاز بیشتری می دهند.”