این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
که در بازار یابی، دانستن اینکه چند نفر از سایت شما بازدید می کنند کافی نیست. شما همچنین باید بدانید که آنها از کجا آمده اند. متفاوت را شناسایی کنید انواع ترافیک وب به شما امکان می دهد مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید و ببینید کدام یک از استراتژی های شما بهترین بازگشت سرمایه را به شما می دهد.
بیایید ببینیم چگونه این کار را انجام دهیم!
9 نوع مختلف ترافیک وب
“ترافیک وب” به بازدیدهایی که وب سایت شما دریافت می کند اشاره دارد. همه تورها یکسان ایجاد نمی شوند. دانستن منابع مختلف ترافیکی که افراد را به سایت شما می آورد، به شما کمک می کند تا نحوه بهبود آن را درک کنید.
برای تجزیه و تحلیل صحیح ترافیک وب، باید بتوانید بین آنها تمایز قائل شوید تعداد کل بازدیدها در یک دوره معین و تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فردزیرا یک شخص می تواند چندین بار از سایت بازدید کند.
همچنین باید عوامل مرتبط با کیفیت بازدید مانند مدت زمان یا تعداد بازدید از صفحه را در نظر بگیرید.
1. ترافیک ارگانیک
ترافیک ارگانیک تعداد بازدیدکنندگانی است که پس از جستجو در گوگل یا سایر موتورهای جستجو و کلیک بر روی یکی از لینک های صفحه نتایج به یک وب سایت می آیند.
این نوع ترافیک وب می تواند درصد بسیار زیادی از بازدیدهای طولانی مدت را به خود اختصاص دهد. برای دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر، باید درخواست دهید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تکنیک.
اغلب گفته می شود که ترافیک ارگانیک رایگان است، اما این کاملاً درست نیست. اگرچه برای هر کلیک مستقیماً هزینه ای پرداخت نمی کنید، اما بهینه سازی وب سایت خود برای سئو مستلزم سرمایه گذاری اولیه در زمان و منابع و همچنین تعمیر و نگهداری است.
2. ترافیک مستقیم
ترافیک مستقیم شامل بازدیدکنندگان از چندین منشاء مختلف:
- افرادی که آدرس وب سایت شما را مستقیماً در نوار جستجوی خود تایپ کردند.
- افرادی که URL وب سایت شما را نشانه گذاری کرده و به آنجا ختم شده اند.
- افرادی که روی یک پیوند در یک سند فهرست نشده یا در یک ایمیل با استفاده از نرم افزار ایمیل باز شده کلیک کردند.
برای اینکه ترافیک مستقیم بالقوه را از دست ندهید، URL های شما باید تمیز، ساده و به راحتی قابل یادآوری باشند. همچنین می توانید از کاربران دعوت کنید تا سایت شما را برای بازدیدهای بعدی نشانک کنند.
3. ترافیک مرجع
این نوع ترافیک وب به افرادی اطلاق می شود که با کلیک کردن بر روی لینکی از یک سایت دیگر مانند وبلاگ یا انجمن به یک وب سایت می آیند.
افزایش ترافیک ارجاع شامل مشارکت در لینک بیلدینگ فعالیت هایی مانند وبلاگ نویسی مهمان یا ارسال سایت خود به فهرست ها. با این حال، برای جلوگیری از جریمههای احتمالی، توجه به سیاستهای پیوند گوگل بسیار مهم است.
4. بازاریابی ایمیلی
اگر انجام دهید کمپین های بازاریابی ایمیلیشما می توانید موفقیت آنها را با ردیابی تعداد بازدیدکنندگانی که از طریق پست های شما به سایت شما می آیند اندازه گیری کنید.
برنامه های مدیریت بازاریابی ایمیلی اطلاعات زیادی در مورد نرخ تحویل، نرخ باز، کلیک روی لینک، کل کلیک ها، کلیک های منحصر به فرد و موارد دیگر ارائه می دهند.
برای بهبود ترافیک وب از بازاریابی ایمیلی، توصیه می کنیم دو روش برتر:
- ساختن تست A/B با نسخه های مختلف یک ایمیل برای بهینه سازی عواملی مانند موضوع، تصاویر یا زمان ارسال ایمیل ها.
- از ایمیل استفاده کنید اتوماسیون بازاریابی راه حل هایی برای مدیریت کارآمدتر کل فرآیند.
5. شبکه های اجتماعی
این منبع ترافیک به بازدیدکنندگانی که وارد می شوند اشاره دارد پس از کلیک بر روی یک پست رسانه های اجتماعی شما می توانید بین شبکه های اجتماعی مختلف تمایز قائل شوید و می توانید اطلاعات مربوط به کلیک ها و تعاملات را عمیق تر کنید.
6. رسانه پولی
این نوع ترافیک به بازدیدکنندگانی اطلاق می شود که پس از کلیک کردن وارد می شوند در یک تبلیغ پرداخت به ازای کلیک در یک شبکه اجتماعی
تبلیغات رسانه های اجتماعی (به عنوان مثال، تبلیغات فیس بوک یا تبلیغات TikTok) می تواند به طور موثر بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما هدایت کند و آماری از رفتار کاربر هنگام ورود به شما ارائه دهد. پلتفرمهای تبلیغات اجتماعی همچنین دادههای زیادی در مورد کمپینهایتان در اختیار شما قرار میدهند، مانند اطلاعاتی در مورد علایق جمعیتی و کاربران.
7. جستجوی پولی
این دسته شامل کاربرانی می شود که پس از کلیک روی وب سایت شما وارد سایت می شوند در اطلاعیه ای از تبلیغات گوگل یا دیگر پلتفرم های PPC.
به یاد داشته باشید که این پلتفرمها انواع مختلفی از تبلیغات و مکانها را ادغام میکنند. به عنوان مثال، با تبلیغات گوگل، می توانید یک تبلیغ در نتایج جستجو قرار دهید، یک کمپین در یوتیوب راه اندازی کنید، یا بنرها را در سایت های شخص ثالث قرار دهید. برای ارزیابی صحیح نتایج، باید بین انواع مختلف کمپین تمایز قائل شوید.
تبلیغات موتورهای جستجو روشی بسیار موثر برای به دست آوردن ترافیک کوتاه مدت و مکملی عالی برای استراتژی های موقعیت یابی ارگانیک یا سئو هستند. برای بهینه سازی نتایج، به کلمات کلیدی و هدف گذاری جغرافیایی توجه زیادی داشته باشید.
8. ترافیک آفلاین
تا کنون، همه انواع ترافیکی که نام بردیم از کانال های دیجیتال می آیند. اما این امکان نیز وجود دارد که بازدیدکنندگان از وب سایت شما وارد شده باشند منابع آفلاین. برخی از برنامه های تجزیه و تحلیل وب مانند HubSpot به شما امکان می دهند ترافیکی را که از طریق این کانال ها به سایت شما رسیده است شناسایی کنید.
9. کمپین های دیگر
در نهایت، ممکن است بتوانید ترافیک کمپین های وب را شناسایی کنید که دقیقاً با هیچ یک از انواع ترافیک وب که تاکنون در مورد آن صحبت کردیم مطابقت ندارند.
برای انجام این کار، ما به شما توصیه می کنیم که ایجاد کنید URL پیگیری برای مرتبط کردن هر کمپین با یک URL منحصر به فرد که به صفحه فرود هدایت شده است. می توانید این کار را با استفاده از HubSpot انجام دهید. URL های ردیابی به شما این امکان را می دهد که ترافیک را بر اساس URL های منحصر به فرد فیلتر کنید و آن را به کمپین صحیح نسبت دهید.