این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
بسیاری از مردم بازاریابی اینستاگرام را به عنوان یک سیلو در نظر میگیرند – پلتفرم خودش که به هر کاری که انجام میدهید بیربط است. اما ویژگی ها و ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود کل استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید. اگر فقط از اینستاگرام برای اشتراک گذاری عکس ها در آنجا استفاده می کنید، فرصت های بیشتری را برای بازاریابی برند خود از دست خواهید داد.
عکس های اینستاگرام
مطمئنا، پست کردن یک عکس جدید در اینستاگرام آسان است. فقط چند ثانیه طول می کشد اما آیا تا به حال آن عکس ها را گرفته اید و در جای دیگری از آنها استفاده کرده اید؟
شما ساعت ها را در فتوشاپ می گذرانید یا زمانی که آنچه را که در دست دارید، به طراحان گرافیک پرداخت می کنید تا گرافیک اینستاگرام ایجاد کنید یا تصاویر اینستاگرام را برای برند خود ویرایش کنید. اکنون، ارزش واقعی یک طراح بزرگ را درک می کنم و یک شبکه اجتماعی جایگزین آنها نخواهد شد. با این حال، می توانید با ایجاد گهگاه محتوای برند خود در هزینه و زمان صرفه جویی کنید.
اینستاگرام دارای انواع فیلترها و ابزارهای ویرایش عکس است که می تواند به شما کمک کند تصاویری با کیفیت بالا را به سرعت و به راحتی تولید کنید. می توانید به راحتی همپوشانی متن اضافه کنید یا کلاژ تصویر ایجاد کنید. و پس از ایجاد این تصاویر، می توانید آنها را به مکان های دیگر تغییر دهید.
تصاویر خود را در فیس بوک، توییتر یا پینترست به اشتراک بگذارید. از تصاویر خود در وب سایت یا وبلاگ خود برای بهبود بخش بصری محتوای خود استفاده کنید. از تصاویر خود به جای تصاویر سهام در محتوای بازاریابی استفاده کنید تا واقعاً دیدگاهی واقعی از شرکت خود به مشتریان ارائه دهید.
همه ما عاشق عکس هستیم و اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا به راحتی تصاویر شگفت انگیز را در تمام نیازهای بازاریابی خود بگنجانید.
ویدیوهای اینستاگرام
اینها به اندازه عکسها رایج یا محبوب نیستند، اما مزایای بسیار زیادی را ارائه میدهند که اجتناب از سرمایهگذاری بر روی آنها دشوار است. ویدئوها همچنین فیلترها و ابزارهای قابل ویرایش را ارائه می دهند تا واقعا کیفیت فیلم ها را بالا ببریم. و مانند عکس های اینستاگرام، فیلم ها را می توان به راحتی در سایر سایت های رسانه های اجتماعی و وب سایت شما تغییر کاربری داد.
برخی از بهترین راه ها برای استفاده از فیلم ها عبارتند از:
- ویدیوهای چگونه
- با سلام یا پیام های شخصی
- پشت صحنه
- اطلاعات محصول
- اطلاعیه های محصول جدید
ویدیوهای متنوعی را در حساب خود قرار دهید و از این ویدیوها برای تبلیغ برند خود استفاده کنید. همچنین می توانید با قرار دادن ویدیوی اینستاگرام در وب سایت خود و تشویق بازدیدکنندگان به بازدید و دنبال کردن اکانت اینستاگرام خود برای محتوای اختصاصی تر، حساب اینستاگرام خود را تبلیغ کنید.
پیام رسانی مستقیم
اینستاگرام پیامرسانی مستقیم را معرفی کرد (که به آن اینستاگرام دایرکت گفته میشود) و اکثر مردم استفاده از آن را برای مکالمات شخصی با دوستان فرض میکردند. اما می توان از آن در راه های خلاقانه برای رشد کسب و کار و بازاریابی برند خود استفاده کرد.
شما می توانید برای هر پیام به حداکثر 15 کاربر پیام مستقیم ارسال کنید و فقط کسانی که در پیام هستند می توانند تصویر و نظرات را مشاهده کنند.
از طریق پیام مستقیم به مشتریان VIP تخفیف های انحصاری ارائه دهید. همچنین می توانید مشکلات مربوط به خدمات مشتری را از تالار گفتمان عمومی حذف کرده و با استفاده از ویژگی پیام مستقیم آنها را به صورت خصوصی حل کنید.
اینها همه راه هایی هستند که می توانید از اینستاگرام برای بهبود استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید. فقط به این دلیل که در اینستاگرام محتوا یا مکالمه ایجاد می کنید، به این معنی نیست که باید در آنجا بماند. از محتوای با کیفیت بالا و فرصت های ارتباطی فراتر از این سایت استفاده کنید تا کمی هیجان را به سایر زمینه های برنامه بازاریابی خود بیافزایید.
عکس توسط تونی هوکانن در Unsplash
نحوه استفاده از سوالات متداول اینستاگرام
تنها راه برای استفاده صحیح از اینستاگرام خواندن آنهاست شرایط استفاده و دستورالعمل های انجمن برای اطمینان از اینکه هیچ خط مشی ای را که می تواند به تعلیق حساب شما منجر شود را نقض نمی کنید. هنگام استفاده از برنامه باید نوع محتوای مجاز در برنامه و «بایدها و نبایدها» را بدانید. همچنین بسیار توصیه می شود از ویژگی های برنامه استفاده کنید که می تواند به شما در امور شخصی، تجاری و مرتبط با بازاریابی کمک کند.
اینستاگرام یک برنامه اشتراک گذاری عکس است که در سال 2010 ساخته شده است. از هم اکنون، این پلتفرم از زمان راه اندازی ماهانه 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. این برنامه در ابتدا برای استفاده از تلفن همراه ایجاد شد اما در سال 2012، آنها نسخه دسکتاپ با ویژگی محدود را راه اندازی کردند. اینستاگرام دارای ویژگی هایی مانند استوری اینستاگرام، IGTV، حلقه ها، جستجو و کاوش، خرید و همکاری اخیر آنها با فیس بوک است که مسنجر است.
این نکات را در مورد نحوه استفاده از اینستاگرام به عنوان یک مبتدی بررسی کنید:
1. عکس های رنگارنگ و جالب ارسال کنید
2. با فیلترها بازی کنید اما زیاد از آنها استفاده نکنید
3. از هشتگ های مرتبط و درست استفاده کنید
4. در ارسال مطالب ثابت قدم باشید
5. با فالوورهای خود تعامل داشته باشید
6. با روندهای اینستاگرام و ویژگی های جدید به روز باشید
برای شروع کار با اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:
1. برنامه را در دستگاه تلفن همراه خود دانلود کنید.
2. اطلاعات مورد نیاز را پر کنید و نام کاربری خود را ایجاد کنید
3. سایر مراحل تکمیل نمایه خود مانند افزودن عکس نمایه را انجام دهید
4. اولین عکس خود را ارسال کنید
5. مکان و بیوگرافی خود را تنظیم کنید
6. سایر ویژگی ها را کاوش کنید
اینستاگرام بیشتر در مورد عکس ها و ویدیوهای کوتاه است در حالی که فیس بوک جذابیت گسترده تری در ارتباط با سایر کاربران دارد. اینستاگرام منحصراً یک برنامه اشتراکگذاری عکس است که میتوانید کاربر دیگری را دنبال کنید، عکسهای او را لایک کنید یا استوریهای IG او را تماشا کنید. در همین حال، فیس بوک ویژگی های چند وجهی مانند به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها، فروش چیزی در بازار فیس بوک، پیوستن و تعامل با گروه ها و سایر موارد را ارائه می دهد.
