این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
به عنوان یک برند، مشتری شماست گزاره ارزش یکی از مهمترین دارایی های شماست این بیانیه ای است برای متقاعد کردن مشتریان بالقوه که باید از شما خرید کنند. این “پیچ آسانسور” است که به آنها می گوید که شما کی هستید و چرا باید با شما تجارت کنند. به همین دلیل، باید بخشی جدایی ناپذیر از شما باشد بازاریابی دیجیتال استراتژی
برای اینکه واقعاً مؤثر باشد، ارزش پیشنهادی شما باید با مخاطبان خود صحبت کند، که به معنای پرهیز از کلمات پر سر و صدا و شعارهای بی معنی است. یک پیشنهاد ارزش خوب باید به وضوح تمام مزایای ارائه شده توسط محصول یا خدمات شما را شناسایی کند و برند شما را به عنوان یک تامین کننده بهتر متمایز کند.
در این مقاله، ما به این خواهیم پرداخت که ارزش پیشنهادی چیست و چگونه استراتژی ایمیل مناسب می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد. ما همچنین چند نمونه از بیانیههای ارزش پیشنهادی از برندهای برتر را در طول سالها مرور میکنیم تا به شما نشان دهیم که پیام مناسب چقدر میتواند قدرتمند باشد، بهویژه زمانی که به روش صحیح ارتباط برقرار شود.
ارزش پیشنهادی چیست؟
یک پیشنهاد ارزش را به عنوان یک زمین آسانسور در نظر بگیرید. به بیان ساده، پیشنهاد ارزش مشتری بیانیه ای است که توضیح می دهد که شما به عنوان یک کسب و کار، چه کسی هستید، چه مزایایی می توانید ارائه دهید، و چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند. این در مورد این است که چرا شخصی باید مشتری شما شود. هدف ارزش پیشنهادی متقاعد کردن مشتریان بالقوه است که می توانید ارزش بیشتری نسبت به رقبای خود به آنها ارائه دهید. شما راه حلی دارید که به نقاط درد آنها می پردازد و لایق اعتماد آنها هستید.
پیشنهاد ارزش باید واضح و مختصر باشد و برند شما را متمایز کند. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه یک مشتری بالقوه را به خود جلب کنید. در حالت ایده آل، پیام شما نباید بیش از یک جمله یا عبارت باشد.
یک پیشنهاد ارزش همچنین باید به وضوح مشکلی را که میتوانید حل کنید و اینکه محصول یا خدمات شما چگونه میتواند برای مشتریان مفید باشد را مشخص کند. برای اینکه این امکان پذیر باشد، باید مخاطبان هدف خود را بشناسید و خواسته ها و نیازهای آنها را شناسایی کنید..
موارد زیر را در نظر بگیرید:
- مخاطب شما کیست؟
- کدام نقطه درد را می توانید برای آنها حل کنید؟
- برای حل آن چه می کنید؟
- چه چیزی می توانید ارائه دهید که رقبای شما نمی توانند ارائه دهند؟
نمونه هایی از گزاره های با ارزش بالا
تعریف ارزش پیشنهادی خوب و خوب است، اما بهترین راه برای درک واقعی قدرت یک پیشنهاد خلاقانه و استراتژیک، نگاهی به چند نمونه شناخته شده است. می توانید از آنها به عنوان الهام بخش برای پیشنهاد ارزش مشتری خود استفاده کنید.
زوم ویدئو و کنفرانس وب
در یک چشم به هم زدن، یک شرکت فناوری کوچک در کانون توجه قرار گرفت، تقریباً یک شبه هزاران کاربر جدید به دست آورد و تاج گذاری کرد. شماره 1 در خدمات ویدئو کنفرانس و وب کنفرانس توسط گارتنر
این شرکت دقیقاً میدانست که برای برقراری ارتباط با ارزش پیشنهادی خود به چه پیامی نیاز دارد: “در زمانهای دورتر، زوم به شما کمک میکند زندگی خود را در حرکت نگه دارید.” در واقع، اولین چیزی که هنگام بازدید از وب سایت زوم می بینید، یک پیام واضح است که توضیح می دهد چرا باید از زوم استفاده کنید و چه مزایایی می تواند به شما ارائه دهد. این کار را با برجسته کردن نقاط ضعفی که رقبای خود نتوانسته اند برطرف کنند، مانند تجربیات متناقض، پلتفرم های دشوار و قیمت های پنهان، انجام می دهد.
اوبر
اوبر در طول سالها چندین بار بحثهایی را مطرح کرده است. به عنوان یکی از شناخته شده ترین بازیگران در اقتصاد گیگ، این غول سواری با واکنش شدید مردم مواجه شده است. مواردی شامل اتهامات مربوط به اعمال ناعادلانه کار، سوء استفاده از قراردادهای ساعت صفر و امتناع از ارائه حمایت های اولیه به رانندگان بود.
با این حال، یکی از چیزهایی که اوبر به خوبی انجام داده است، پیشنهاد ارزش مشتری آن است. او میداند که بازار هدف او افرادی هستند که به حملونقل کمهزینه و درخواستی نیاز دارند، و راهحلی را که میتواند ارائه دهد به وضوح توضیح میدهد: سفر بدون استرس با لمس یک دکمه. بدون اینکه خیلی صریح باشد، Uber همچنین موفق می شود نقاط شکست رقبای خود (تاکسی های سنتی) را برجسته کند. او این کار را با برجسته کردن دلیل برتر بودن سرویسش انجام می دهد:
“یک ضربه و یک ماشین مستقیم به سمت شما می آید”
“راننده شما دقیقا می داند کجا باید برود”
“پرداخت کاملا بدون نقد است”
به قول اوبر، آنها کار را برای شما آسان می کنند زیرا “روز شما مال شماست”.
لیفت
Lyft، یکی از رقبای مستقیم اوبر، نیز با بیانیه ارزش پیشنهادی خود کار بسیار خوبی انجام داده است. به جای بیان بدیهیات و تکرار ارزش های پیشنهادی رقبا، تصمیم گرفت خلاقیت به خرج دهد. او در مورد تجربهای که در صورت استفاده از Lyft برای سواری استفاده خواهید کرد، صحبت میکند: سوار ماشین بپرید، پنجرهای را باز کنید و بعد از کووید-19 پا به جهان بگذارید. این به طرز هوشمندانهای با حس امیدی که بیشتر جهان احساس میکنند، وقتی که ما محتاطانه وارد «عادیهای جدید» میشویم، پیوند میخورد و باعث ایجاد حس وحدت میشود.
ارزش پیشنهادی Lyft از جنبه دیگری نیز هوشمندانه است، زیرا هم با مسافران و هم با رانندگان صحبت می کند. این یک فراخوان واضح برای اقدام دارد (بیایید با خیال راحت بیرون بیاییم) که هم برای افرادی که باید به جایی برسند و هم برای رانندگانی که در نظر دارند به دنیای کار بازگردند جذاب است:
“راننده بگیر یا راننده شو”
“بیا بالا. یک پنجره بشکن بیایید به آنجا برگردیم.
سیب
شرکت دیگری که به جای محصول بر روی تجربه تمرکز کرده است اپل است. برای اپل، تجربه است محصول. وقتی به آن فکر می کنید، استراتژی بسیار هوشمندانه ای است. به جای تلاش برای رقابت در یک بازار اشباع شده، تصمیم گرفت بر شکل دیگری از ارزش ارائه شده توسط پیشنهاد ارزش مشتری خود تمرکز کند: وضعیت و تجربه کاربر.
بدیهی است که محصولات شیک و با طراحی خوب در خدمت هدف خود هستند، اما این تنها تجربه کلی مشتری را تقویت می کند. اپل آیفون را ساده، شهودی و کاربرپسند معرفی می کند. شیک و مطلوب است و شما را زیبا می کند. بله، شما همچنین ویژگیهای قدرتمندی را خریداری خواهید کرد، اما چیزی که واقعاً به دست میآورید تجربه برندی است که مردم آرزوی آن را دارند. این در مورد آنچه اپل به شما می دهد نیست. این در مورد این است که با خرید یک محصول اپل چه کسی خواهید شد.
الگوی ارزش پیشنهادی
برای شروع ایجاد ارزش پیشنهادی خود به مقداری الهام نیاز دارید؟ پیتر کی تامسون در مدل خود چارچوبی ایجاد می کند که از طریق آن می توان تجربه انسانی مشتریان را بررسی کرد. بوم آن حاوی پرسشها و بخشهای مرتبطی است که کسانی را که آن را تکمیل میکنند تشویق میکند تا درباره تجربه مشتری نهایی فکر کنند.
اولین تصویر زیر حاوی یک بوم خالی با سوالات شروع است. مستقیماً پس از این، میتوانید نمونهای از یک بوم پیشنهاد ارزش کامل را پیدا کنید Evernote.
منبع: peterjthomson.com
منبع: peterjthomson.com