این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
اگر میپرسید مهمترین معیار برای اندازهگیری موفقیت تبلیغات فیسبوک شما چیست، احتمالاً به ROAS یا بازگشت هزینه تبلیغات فکر میکنید. این رقم معادل بازگشت سرمایه است، زیرا نشان دهنده سود حاصل از هر دلار سرمایه گذاری در تبلیغات است.
بنابراین، ROAS خوب برای تبلیغات فیس بوک چیست?
به عبارت ساده، هرچه ROAS شما بیشتر باشد، تبلیغات فیسبوک شما سود بیشتری خواهد داشت. بنابراین بدون بحث بیشتر، بیایید ببینیم که راههای اصلی برای بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی فیسبوک چیست و چگونه میتوان بیشترین بهره را از بودجه تبلیغاتی خود برد.
10 نکته برای بهبود ROAS برای تبلیغات فیس بوک
1. هدف مناسب را انتخاب کنید
فیس بوک از هدفی که شما هنگام ایجاد کمپین انتخاب می کنید استفاده می کند تا تصمیم بگیرد که تبلیغات شما را به چه کسی نشان دهد. به عنوان مثال، اگر یک هدف تبدیل را انتخاب کنید، فیس بوک تبلیغات شما را به افرادی نشان می دهد که احتمال خرید محصولات شما بیشتر از زمانی است که شما یک هدف ترافیکی را انتخاب کنید. این بدان معناست که اگر هدف مناسبی را انتخاب کنید، تبلیغ موثرتر خواهد بود، حتی اگر هدف ترافیک کلیکهای بیشتری را با هزینه کمتر به ازای هر کلیک ایجاد کند.
برای انتخاب هدف مناسب، به خاطر داشته باشید که فیس بوک اهداف تبلیغاتی را به سه دسته اصلی تقسیم می کند که با مراحل اصلی قیف تبدیل مطابقت دارد: آگاهی/شناسایی برند، توجه و تبدیل.
2. بیش از حد لازم قطعه بندی نکنید
این نکته ممکن است غیر شهودی به نظر برسد زیرا هدف قرار دادن تبلیغات برای مخاطبان مناسب، احتمال به دست آوردن نتایج را افزایش می دهد. اما اگر مخاطبان شما خیلی کم باشند، این خطر را دارید که الگوریتم های فیس بوک زمان زیادی را در حالت یادگیری صرف کنند و به دلیل کمبود داده نتوانند کمپین های شما را بهینه کنند.
اگر فکر می کنید مخاطبان شما خیلی کم هستند، سعی کنید فیلترهایی را که برای رسیدن به هدف شما ضروری نیستند حذف کنیدمانند بخش بندی دستگاه.
3. طرح ها و قالب های خود را تست کنید
تست A/B ابزاری عالی برای مقایسه دو نسخه از یک تبلیغ و تعیین عملکرد بهتر است. موارد زیادی برای تست A/B مناسب است، اما اگر میخواهید ROAS خود را در فیسبوک بهبود بخشید، توصیه میکنیم با این دو شروع کنید:
-
تم های خلاقانه مانند محتوای تولید شده توسط کاربر، عکس های محصول یا توصیفات.
-
قالب هایی مانند تصاویر، فیلم ها، چرخ فلک ها یا مجموعه ها.
4. روی مؤثرترین قالب ها تمرکز کنید
اگر نکته قبلی را دنبال کرده اید، احتمالاً قبلاً مؤثرترین قالب های تبلیغاتی را برای حساب خود شناسایی کرده اید. اکنون زمان آن است بودجه خود را روی آنچه کار می کند متمرکز کنید و افزایش ROAS خود را تماشا کنید. البته، ایده خوبی است که هر از چند گاهی با انواع دیگر تبلیغات آزمایش کنید، اما اگر قالبی را پیدا کرده اید که به خوبی کار می کند، سعی کنید روی آن تمرکز کنید… حداقل تا آن زمان باید توصیه های زیر را به کار ببرید.
5. مراقب فرکانس باشید
همانطور که گفتیم، هنگامی که چیزی را پیدا کردید که کار می کند، آن را تا زمان مناسب تغییر ندهید. و چگونه می توانید بفهمید که آن زمان فرا رسیده است؟ با نظارت بر معیاری به نام «فرکانس تبلیغات فیسبوک». اگر متریک فرکانس یک تبلیغ از 3 بیشتر شود یا بعد از مدتی نتایج ایدهآل ارائه ندهد، وقت آن است که آن را به روز کنید. در غیر این صورت، ممکن است مخاطبان شما از تبلیغات شما اشباع شده و ROAS شما به شدت کاهش یابد.
6. صفحات فرود را آزمایش کنید
صفحات فرود یکی دیگر از عناصر اساسی برای تست A/B هستند. وادار کردن کاربر به کلیک بر روی تبلیغ شما تنها قدم اول است: تجربه صفحه فرود برای تبدیل بسیار مهم است. مناسب ترین نوع صفحه فرود به هدف تبلیغ شما و مرحله قیفی که کاربر در آن قرار دارد گره خورده است.
-
برای آگاهی از برند یا تبلیغات شناساییمی توانید سعی کنید کاربران را به مجموعه ای از محصولات یا حتی به صفحه اصلی وب سایت خود هدایت کنید.
-
لیست هایی برای در نظر گرفتنمجموعه ها یا صفحات محصول فردی می توانند به خوبی کار کنند.
-
برای تبلیغات تبدیل، ارسال مستقیم کاربران به صفحات محصول تبلیغاتی کارآمدتر است.
7. رقابت نکنید
مدیریت مخاطب برای بهبود ROAS در فیس بوک بسیار مهم است. اگر مجموعههای تبلیغاتی متعددی ایجاد کنید و مخاطبان مورد استفاده خود را حذف نکنید، در نهایت برای رسیدن به همان کاربر با خود رقابت و مناقصه خواهید کرد.
برای بهترین نتایج، می توانید ایجاد گروه های تبلیغاتی با هدف قرار دادن مراحل مختلف قیف تا بتوانید مخاطبان خود را از یکدیگر حذف کنید.
8. مشتریان فعلی خود را حذف کنید
گروه دیگری از افراد وجود دارد که باید آنها را از بینندگان فیس بوک خود حذف کنید: مشتریان فعلی شما. اگر به دنبال جذب مشتریان جدید هستید، ارائه تبلیغات به افرادی که قبلاً از شما خرید کردهاند، اتلاف بودجه است.
از سوی دیگر، میتوانید (و باید) آنها را در کمپینهای هدفگیری مجدد خود بگنجانید تا وفاداری ایجاد کنید و خریدهای تکراری را افزایش دهید.
9. با مخاطبان Lookalike آزمایش کنید
مخاطبان Lookalike گروه هایی از کاربران فیس بوک هستند که ویژگی های مشترکی با مشتریان فعلی کسب و کار شما دارند.. برای ایجاد آنها، به سادگی یک فایل CSV را با کاربران در پایگاه داده خود آپلود کنید.
هنگام تنظیم مخاطبان شبیه خود، یک عامل کلیدی وجود دارد که توصیه می کنیم آن را آزمایش کنید: نرخ تطابق، که درصدی از کاربران فیس بوک است که شما به طور بالقوه در بین مخاطبان خود قرار خواهید داد. سخت ترین 1% و آرام ترین 10% است. درصدهای مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدامیک بهترین نتیجه را به شما می دهد.
10. بودجه خود را بهینه کنید
در نهایت، اجازه دهید به چند توصیه برای استفاده حداکثری از بودجه خود نگاه کنیم:
- بودجه موجود خود را بین مراحل مختلف فرآیند خرید تقسیم کنید. برای برندهای جدید، به طور کلی توصیه می شود که با آن شروع کنید 70٪ برای شناسایی، 20٪ برای در نظر گرفتن و 10٪ برای تبدیل.
- بهترین پلتفرم ها را شناسایی کنید تا بودجه خود را به آنها اختصاص دهید.
- به کنترل بودجه توسط گروه تبلیغاتی توجه کنید.
-
همه بودجه های خود را به یکباره افزایش ندهید. اگر به طور ناگهانی بودجه خود را از 10 دلار به 1000 دلار در روز افزایش دهید، الگوریتم فیس بوک نمی تواند کمپین های شما را به درستی بهینه کند. بهتر است برای افزایش تدریجی بیشتر برنامه ریزی کنید.