این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
بازاریابی دیجیتال برای انطباق با روشی که جامعه امروزی اطلاعات را مصرف می کند، تکامل یافته است. هر نسلی در مورد استفاده از یک پلتفرم یا پلتفرم دیگر، عادات و ترجیحات خرید خود را دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید بازاریابی نسلی!
بازاریابی نسلی چیست؟
بازاریابی نسلی بازاریابی است که مخاطبان هدف را بر اساس سن تقسیم می کند. به عبارت دیگر، گروهی از افراد متولد شده در یک دوره مشابه را هدف قرار می دهد، بنابراین آنها هم سن هستند و رویدادها، روندها و تحولات یکسانی را تجربه کرده اند.
این نوع بازاریابی به برند اجازه می دهد تمام تلاش خود را بر جلب توجه مخاطبان خاص متمرکز کند.
گروه های هدف بازاریابی نسلی
بچه ها
این افراد بین سالهای 1946 و 1964 متولد شدهاند. این مخاطبان همچنان از طریق تلویزیون، روزنامهها یا مجلات از تبلیغات استفاده میکنند، بنابراین دسترسی به آنها از طریق شبکههای اجتماعی و اینترنت دشوار است، حتی اگر بازاریابی ایمیلی بتواند مؤثر باشد. این نسلی است که اگر از برندها راضی باشند، بیشتر وفادار هستند.
نسل X
نسل X شامل افرادی است که بین سالهای 1965 تا 1979 متولد شدهاند. برخلاف نسل قبلی، این نوع مخاطبان بیشتر به فناوریهای جدید علاقه دارند و بیشتر از شبکههای اجتماعی، به ویژه فیسبوک، لینکدین و پینترست استفاده میکنند. این نسلی است که شاهد گذار از چاپ به دیجیتال بود و همچنین اولین نسلی است که با رایانه بزرگ شد.
هزاره ها
هزاره ها کسانی هستند که بین سال های 1980 تا 2000 متولد شده اند. این نسلی است که با دستگاه های تلفن همراه بزرگ شده است و از آنها برای همه چیز استفاده می کنند. آنها تقریباً در هر شبکه اجتماعی یافت می شوند و تمایل دارند از پلتفرم های ویدیویی مانند YouTube یا پلتفرم های موسیقی مانند Spotify استفاده کنند. اگرچه آنها از فناوری در زندگی روزمره خود استفاده می کنند، اما تمایل بیشتری به قطع ارتباط با آن، به خصوص گوشی های هوشمند خود دارند.
نسل Z
نسل Z یا نسل Z کسانی هستند که بعد از سال 2000 به دنیا آمده اند. آنها اغلب از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و وابستگی زیادی به فناوری دارند، زیرا از آن برای همه چیز استفاده می کنند. این نوع از مخاطبان از طریق تلفن هوشمند خود و ترجیحاً از طریق پیام های نوشتاری با دوستان و خانواده خود در تعامل هستند.
5 مزایای بازاریابی نسلی
هر نسلی سبک زندگی، علایق و عادات خاص خود را دارد. با شناخت آنها می توانید کمپین های بازاریابی بسیار موثرتری ایجاد کنید.
1. مشتریان و مشتریان بالقوه را تقسیم بندی کنید
بازاریابی نسلی به شما این امکان را می دهد که مشتریان یا مشتریان بالقوه را بر اساس سن تقسیم بندی کنید و به شما این امکان را می دهد که به طور موثر استراتژی برای جلب توجه آنها طراحی کنید. علاوه بر ایجاد کمپین، می توانید محصول یا خدماتی را طراحی کنید که نیازهای آن گروه خاص را برآورده کند.
2. محتوای ارزشمند را به مخاطبان هدف خود ارائه دهید
مشابه راهاندازی کمپینهای مستقیم برای یک گروه و طراحی محصول یا خدماتی که نیازهای آنها را برآورده میکند، میتوانید محتوای مرتبط با آنها ایجاد کنید. این امر مستلزم جستجوی موضوعاتی است که توجه آنها را جلب کرده و علاقه آنها را جلب می کند. صحبت کردن به “زبان” آنها مهم است زیرا یک جوان 20 ساله مانند یک فرد 50 ساله صحبت نمی کند.
3. رویکرد خود را به استراتژی های بازاریابی بهبود بخشید
برای استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ مبتنی بر تقسیمبندی نسلی، نیازی به استفاده از روشهای مداخلهجویانه نیست، زیرا مستقیماً به سراغ افرادی میرود که بر اساس سن، ممکن است به برند شما و آنچه ارائه میدهد علاقه مند باشند. برداشتن گام اضافی برای شخصیسازی کمپینهای خود راه طولانی را در پی خواهد داشت.
4. بهبود تجربه کاربر
وقتی کاربران احساس کنند که پیام به سمت آنها می رود و متوجه می شوند که برند چه چیزی ارائه می دهد، بیشتر با آن شناسایی می شوند. این باعث می شود تعامل بسیار طبیعی تر شود، که منجر به تجربه کاربری مثبت می شود.
5. وفادارترین مشتریان خود را تبلیغ کنید
وقتی یک مشتری تجربه مثبتی داشته باشد، احتمال خرید مجدد آن بسیار بیشتر است. دستیابی به مشتریان جدید بسیار پرهزینه تر از حفظ آنهاست، به همین دلیل است که ارائه یک تجربه کاربری شخصی سازی شده بسیار مهم است.