این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
اگر می خواهید در یوتیوب رشد کنید و استراتژی بازاریابی ویدیویی خود را افزایش دهید، باید با YouTube Studio و ویژگی های آن آشنا شوید. برای دسترسی به آن، باید وارد یوتیوب شوید و روی نماد عکس خود در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی کلیک کنید. یک منو ظاهر می شود و YouTube Studio سومین گزینه لیست شده در آن خواهد بود.
YouTube Studio چیست؟? در این مقاله، ما به این سوال پاسخ میدهیم و همچنین هر کاری را که میتوانید در پلتفرم برای ایجاد و اشتراکگذاری محتوای سمعی و بصری خود انجام دهید، به اشتراک میگذاریم.
YouTube Studio چیست؟
YouTube Studio ابزاری است که توسط YouTube ارائه شده است تا بتوانید کانال خود را مدیریت کنید. در اینجا می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها را بیابید. علاوه بر این، اگر پلتفرم شما را شریک میداند، میتوانید از کانال خود کسب درآمد کنید، درآمد خود را تجزیه و تحلیل کنید و موسیقی رایگان را برای استفاده در ویدیوهای خود دانلود کنید.
در YouTube Studio چه کاری می توانید انجام دهید؟
اگر میخواهید استراتژی بازاریابی ویدیویی خود را بهبود ببخشید، YouTube Studio برای شما مناسب است. ضروری است که دقیقاً بدانیم چه چیزی را ارائه می دهد تا بتوان از آن بهره کامل برد. در اینجا برخی از مهم ترین ویژگی هایی است که می توانید در استودیوی YouTube پیدا کنید.
کانال های خود را مدیریت کنید
استودیوی YouTube فقط به شما امکان میدهد حسابی را که به آن وارد شدهاید نظارت کنید، اما اگر چند حساب دارید، میتوانید با ورود به سیستم و کلیک کردن روی عکس خود در گوشه بالا سمت راست، به راحتی بین آن دو جابجا شوید. یک منو ظاهر می شود و به شما امکان تغییر حساب ها را می دهد.
نمایش تجزیه و تحلیل
تجزیه و تحلیل یکی از ویژگی های اصلی YouTube Studio است. این به شما امکان میدهد عملکرد کانالتان را ببینید و مخاطبان، بازدیدها، برداشتها و تعاملتان را تجزیه و تحلیل کنید، همچنین به شما اطلاعاتی درباره مشترکین و مدت زمان پخش ویدیوهایتان ارائه میدهد. برای دسترسی به تجزیه و تحلیل، کافی است روی بخش “آمار” داشبورد در سمت چپ صفحه کلیک کنید. چه کسب و کاری با یک کانال مارک دار یا یک تولید کننده محتوای فردی باشید، ردیابی تجزیه و تحلیل برای استراتژی های برنامه ریزی ضروری است.
ویرایش، برنامه ریزی و آپلود ویدیوها
با YouTube Studio، میتوانید ویدیوهای خود را ویرایش و آپلود کنید و همچنین برای انتشار آنها در تاریخ و زمان خاصی برنامهریزی کنید.
در حالی که درست است که ابزار ویرایش پیشرفته ای ندارد، اما به شما امکان می دهد ویرایش اولیه را انجام دهید که در آن می توانید برش ها، تصاویر را ادغام کنید، صفحه نمایش نهایی، تاری، ویدیو یا عناصر صوتی را اضافه کنید.
در مورد دانلود فیلم، اگرچه می توانید از طریق برنامه موبایل این کار را انجام دهید، توصیه می کنیم این کار را با رایانه خود انجام دهید. برای انجام این کار، به تب “ایجاد” که در کنار تصویر نمایه خود در گوشه سمت راست بالا قرار دارد، بروید.
اجازه دسترسی به چند کاربر
در سطح سازمانی، این یک ویژگی بسیار مفید YouTube Studio است. برای فعال کردن آن، باید به بخش «مجوزها» در پنل «تنظیمات» واقع در منوی سمت چپ بروید. پس از رسیدن به آنجا، روی گزینه “Manage Permissions” کلیک کنید. پس از احراز هویت حساب خود، روی علامت “+” کلیک کنید تا سایر کاربران را دعوت کنید.
لیست پخش خود را طراحی کنید
لیست های پخش یک راه عالی برای سازماندهی کانال شما برای مخاطبان شما هستند. آنها به دنبال کنندگان و بینندگان شما اجازه می دهند به راحتی در کانال شما حرکت کنند و ویدیوهای مورد علاقه خود را شناسایی کنند. برای ایجاد لیست های پخش خود، فقط باید روی “Lists” و سپس روی “Playlist New” کلیک کنید.
نظرات را مدیریت کنید
با YouTube Studio، همچنین میتوانید تصمیم بگیرید که چگونه نظراتی را که افراد روی ویدیوها یا کانالتان میگذارند فیلتر کنید. میتوانید هر نظری را مجاز کنید، قبل از انتشار آنها را تحت تعدیل قرار دهید، یا آنها را بهکلی غیرفعال کنید.
به ویدیوهای خود زیرنویس اضافه کنید
برای تقویت استراتژی بازاریابی ویدیویی خود و اطمینان از اینکه محتوای شما به مخاطبان سایر کشورها می رسد، باید زیرنویس را به زبان کشورهایی که برند شما در آن حضور دارد و همچنین در بازارهایی که می خواهید وارد شوید اضافه کنید.
کانال خود را مخفی کنید
اگر به تازگی کانال خود را ایجاد کرده اید و فقط چند ویدیو دارید، ایجاد محتوای کافی برای جذب مخاطبان در حساب کاربری شما زمان می برد. به همین دلیل، بهتر است کانال خود را تا زمانی که مطالب کافی وجود ندارد پنهان کنید. برای انجام این کار، به پنل “تنظیمات” واقع در منو بروید. سپس روی «کانال» و «تنظیمات پیشرفته» کلیک کنید. در نهایت گزینه “حذف محتوا از کانال خود” را انتخاب کنید و می توانید کانال خود را از دید عموم حذف یا مخفی کنید.
به بخش اخبار دسترسی پیدا کنید
Creator Insider کانال خبری YouTube Studio است. در اینجا می توانید اطلاعات به روز شده در مورد آخرین ویژگی های پلتفرم، هم برای YouTube Studio و هم YouTube به طور کلی پیدا کنید. توصیه می کنیم مرتباً آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید چیزی را از دست ندهید.
تفاوت بین YouTube Studio و کانال های YouTube
YouTube Studio برای سازندگان محتوا است. این به آنها اجازه می دهد تا همه چیز را در کانال های خود مدیریت کنند. در همین حال، کانال یوتیوب جایی است که کاربران می توانند ویدیوها را تماشا کنند، آنها را به اشتراک بگذارند و با سازنده و سایر بینندگان تعامل داشته باشند. به طور خلاصه، یک کانال یوتیوب در مرکز است و استودیوی یوتیوب پشت صحنه است.
به محض ثبت نام برای یک حساب YouTube، دسترسی فوری به YouTube Studio خواهید داشت. نیازی نیست تعداد مشخصی ویدیو آپلود کنید یا به حداقل تعداد مشترکین برسید. YouTube از همان ابتدا به شما امکان دسترسی به آن را می دهد تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن رشد کنید. حتی اگر تنها با هدف نظر دادن روی ویدیوها در کانال مورد علاقه خود یک حساب باز کنید، به طور خودکار به YouTube Studio دسترسی خواهید داشت و می توانید هر زمان که بخواهید ویدیوها را دانلود کنید.
اگر برای تماشای ویدیوها، نظر دادن در مورد آنها و تعامل با جامعه در یک حساب YouTube ثبت نام کنید، یک کانال YouTube برای شما عالی است. از طرف دیگر، اگر می خواهید محتوا ایجاد کنید، باید هم به یک کانال YouTube و هم به YouTube Studio (برای مدیریت حساب خود) دسترسی داشته باشید.
در اینجا تفاوت های اصلی بین این دو پلتفرم وجود دارد:
- YouTube (و یک کانال YouTube) یک شبکه اجتماعی است، در حالی که YouTube Studio ابزاری برای تجزیه و تحلیل و مدیریت کانال های YouTube است.
- داشتن یک کانال یوتیوب به شما امکان می دهد ویدیوها را به اشتراک بگذارید، لایک کنید و روی آنها نظر بدهید. YouTube Studio به شما امکان تجزیه و تحلیل، ویرایش، زمانبندی و آپلود ویدیوها را میدهد، از جمله موارد دیگر مربوط به ایجاد و کنترل محتوا.
- مانند سایر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تیک تاک، یوتیوب فضایی را طراحی کرده است که در آن کسانی که می خواهند محتوا تولید کنند می توانند به راحتی و در عین حال دسترسی به ویژگی های مختلف این کار را انجام دهند. با YouTube Studio، هر کسی که یک حساب داشته باشد میتواند محتوا را آپلود کند، نتایج را تجزیه و تحلیل کند و حساب را مدیریت کند.
برندها و سازندگان فردی از YouTube برای افزایش آگاهی از کسب و کار خود و کسب درآمد از کانال های خود استفاده می کنند. توانایی سازندگان برای کسب درآمد از کانال های یوتیوب خود یک انگیزه بزرگ برای کاربران است.
اگر استراتژی بازاریابی ویدیویی شما توسط قالبهای پلتفرمهای اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک یا TikTok محدود شده باشد، یوتیوب فضای جدیدی با ویژگیهای فراوان برای ایجاد محتوای منحصر به فرد و جذاب در اختیار شما قرار میدهد.